اردشیر نورمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملیات کشت گندم در مزارع دیم و آبی قصرشیرین تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: از مجموع زمینهای زراعی اختصاص  یافته برای کشت امسال ۱۰ هزار هکتار دیم و چهار هزار هکتار آبی است که تاکنون در سطح سه هزار هکتار از زمینهای دیم شهرستان، گندم کشت شده است.

وی اظهار داشت: مراکز جهاد کشاورزی الوند، نصرآباد و سومار با حضور ۲۲ تن از کارشناسان پهنهبندی، ستادی و معاونت فنی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بر نحوه عملیات کاشت محصول گندم نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گندم کشت شده در این شهرستان را از انواع دهدشت، کوهدشت، کریم و آفتاب بیان کرد و گفت: باتوجه به اهمیت موضوع کاشت محصولات زراعی پاییزه، عملیات نظارت بر این واحدها به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی تهیه بستر مناسب کشت، استفاده از کودهای شیمیایی، نظارت بر تنظیم و ادوات کاشت و بذر کارها جهت کشت در عمق مناسب را از جمله توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان برای کشت غلات پاییزه عنوان کرد.

وی گفت: از ابتدای فصل کشت انواع بذور گواهی شده گندم دیم و آبی و کود شیمیایی از نوع فسفات، ازت و پتاس در بین کشاورزان قصرشیرینی توزیع شده است.

پارسال در قصرشیرین از سطح ۱۴هزار هکتار و ۶۰۰هکتار از مزارع گندم و آبی این شهرستان در مجموع ۱۸ هزار تن گندم برداشت شد.

شهرستان قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.