استاندار خوزستان گفت: ترمیم سیل بندها، حل اختلاف بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، شتاب بخشی به تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی همچنین ترمیم راه روستایی در منطقه دشت آزادگان در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در بازدید از مناطق سیل زده دشت آزادگان اظهار داشت: در بازدیدی که از منطقه دشت آزادگان داشتیم، هنوز خیلی از اقدامات باقی مانده که در ۱۰ روز گذشته انجام آنها شدت بیشتری به خود گرفته است.

وی افزود: سیل بندهای هوفل، شاچریه و چند نقطه دیگر این شهرستان بسته شده و دیگر خطری این مناطق را تهدید نمی‌کند و باقی سیل بندها نیز در حال ترمیم است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین تعداد زیادی پمپ برای تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی نصب شده که به صورت شبانه روزی در حال تخلیه آب هستند و انتظار می‌رود ظرف هشت روز آینده سیلاب از این زمین‌ها تخلیه شود.

وی بیان کرد: سعی داریم تا اوایل ماه آینده شرایط این اراضی را برای کشت تابستانه آماده کنیم.

شریعتی تصریح کرد: هر مقداری که شبکه‌های آبیاری ظرفیت و کشش دارند باید بدون محدودیت کشت شوند و الگوی کشت نیز برای این مناطق برداشته شده است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین در هر نقطه‌ای که شبکه کشش ندارد می‌توانند از طریق پمپ‌ها به روش سنتی آب مورد نیاز زمین‌های خود را از رودخانه برداشت کنند.

وی اظهار کرد: لایروبی زهکش‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته تا روستاییان بتوانند با شرایط خوبی کشت کنند.

شریعتی گفت: همچنین تعمیر و ساخت منازل با مشکلاتی همراه بود که این موارد بررسی و در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: اختلافاتی بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی وجود داشت که قرار شد از امروز شنبه روزانه مدیرکل امور اقتصادی و رئیس بانک کشاورزی استان در دشت آزادگان حضور یابند تا بتوانند پرونده‌ها را تکمیل و دغدغه روستاییان و کشاورزان را رفع کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خسارت‌ها و تسهیلات مورد نیاز آنها برای کشت تابستانه در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

وی همچنین به دغدغه روستاییان در زمینه راه روستایی خسارت دیده از سیل اشاره کرد و گفت: مقرر شد اعتبار مورد نیاز مرمت جاده‌های روستایی تأمین و اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

شریعتی بیان کرد: به جهاد کشاورزی مجوز داده شده تا بدون ابلاغ اعتبار برای آماده سازی اراضی کار خود را آغاز کند تا پس از ابلاغ، اعتبار لازم به آنها اختصاص یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.