«علی‌اشرف ایازنیا» روز دوشنبه به ایرنا افزود: این تعداد چاه با اخذ حکم قضایی در روستاهای «فراش حومه هرسین، پاتپه، قشلاق محمدی، گوهره، بزن آباد، بیستون و چشمه کبود هرسین» مسدود شد.

وی اظهار داشت: چاه‌های غیرمجاز یکی از عوامل اصلی اختلال در ارزیابی‌های مصارف و منابع آب زیرزمینی است که با بستن این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بی‌رویه آب جلوگیری به عمل می‌آید.

او تصریح کرد که روند برخورد قانونی با چاه‌های غیرمجاز در دستور کار و اولویت امور آب است.

پلمب ۶ حلقه چاه آب صنعتی

مدیر امور منابع آب شهرستان هرسین در ادامه گفت: همچنین ۶ حلقه چاه آب صنعتی که به صورت غیرمجاز برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شد در شهرستان هرسین پلمب شد.

ایازنیا افزود: این تعداد چاه آب متعلق به شرکت صنایع کاغذ غرب که به صورت غیرمجاز اقدام به کشت محصولات کشاورزی خارج از عرف پروانه بهره‌برداری شامل یونجه و ذرت کرده بود پس از دریافت حکم قضایی پلمب شد.

تخریب یک واحد سازه چوبی غیرمجاز در دینور

مدیر امور منابع آب شهرستان هرسین در ادامه همچنین گفت: یک واحد سازه چوبی غیرمجاز در قالب سفره خانه سنتی واقع در حریم و بستررودخانه دینور آب زیر پل جدید بیستون تخریب شد.

ایازنیا افزود: این واحد با دریافت حکم قضایی و نظارت ماموران امور منابع آب شهرستان و همکاری شهرداری هرسین تخریب و بستر مذکور اعاده به وضع سابق شد.

وی اظهار داشت: طبق قانون توزیع عادلانه آب هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع بوده و تعیین پهنای بستر و حریم آن در مورد هر رودخانه و نهر طبیعی و مسیل و مرداب و برکه با وزارت نیرو است.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق شهر کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.