پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در سمپوزیوم علمی زلزله کرمانشاه که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در محل مجتمع فرهنگی علمی بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در زلزله آبان سال ۹۶ کرمانشاه، همکاری خوبی با همه ارگان ها از قبیل ارتش، سپاه، پدافند

غیرعامل و غیره داشتیم که مدیریت خوب استاندار کرمانشاه در کنار مسوولان و نمایندگان توانمند استان در زمینه ارائه بهتر خدمت رسانی تاثیرگذار بود.

وی افزود: این مساله موجب شد که کرمانشاه در مدیریت بحران سیل امسال به عنوان یکی از استان های موفق عمل کند و حتی این موضوع به خوبی در خدمت رسانی به خیل گسترده زوار اربعین حسینی نیز مشهود بود.

کولیوند به تشریح وضعیت نامناسب مراکز درمانی مناطق زلزله زده در ساعات نخستین پس از بحران اشاره کرد و گفت: زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ماه ۹۶، بیمارستان سرپل ذهاب را تخریب کرده بود که بافاصله کوتاهی به برپایی بیمارستان صحرایی اقدام کردیم و در کمتر از ۱۵ ساعت، ۶ بیمارستان سیار در سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و مناطق زلزله زده مستقر شد.

کولیوند با تاکید براینکه تعداد عمل جراحی در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله بی نظیر بود، افزود: موضوع مهم دیگر این بود که در این حادثه با کمبود یک قلم دارو، تجهیزات و فرآورده های خونی مواجه نشدیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اضافه کرد، آرزو می کنیم که هیچ گاه در کشور با بحران مواجه نشویم و زلزله کرمانشاه با همه مشکلات و ویرانی هایی که به دنبال داشت به یک فرصت و تجربه خوب به همراه خیر و برکت تبدیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این مراسم به پاس خدمات کولیوند در زلزله سال ۹۶، لوح تقدیر و هدایایی به وی اهدا کرد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.‌ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.