«نوربخش حاتمی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: فصل کشت پاییزه گندم در کرمانشاه آغاز شده و بسته به نوع آب هوای مناطق تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی گفت: براساس پیش بینی های انجام شده امسال ۹۰ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت گندم آبی و ۲۸۵ هزار هکتار دیگر زیرکشت گندم دیم می رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: با توجه به بارش های اخیر اکنون فرصت مناسبی برای کاشت غلات در سطح استان است، از این رو کشاورزان از فرصت ایجاد شده برای کاشت گندم و دیگر محصولات استفاده کنند.

حاتمی با اشاره به اهمیت بیمه برای کشاورزان گفت: کشاورزان باید بیمه محصولات خود را جدی بگیرند زیرا در صورت بروز حادثه تنها در صورت بیمه بودن زمین خسارت به آنها پرداخت خواهد شد.

وی به کشت پاییزه دیگر غلات در استان اشاره و اعلام کرد: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیرکشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو، نخود، کلزا و چغندرقند برود.

میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ بیش از ۸۴۱ هزار تن بود که از این میزان بیش از ۶۴۶ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

همچنین ۲۶۱ هزار و ۸۸۰ تن جو آبی و دیم در سال زراعی گذشته در استان کرمانشاه تولید شد.

سال زراعی گذشته با برداشت ۹ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط یک کشاورز کرمانشاهی شکسته شد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ با تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی،۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.