هدایت حاتمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مدیریت راهبردی مقابله با تحریم که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان و عشایر نیز طی یک سال و نیم اخیر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده ایم.

وی یادآوری کرد: در راستای رفع موانع تولید نیز تاکنون بالغ بر ۸۰ جلسه برگزار شده که نتیجه آن یک هزار و ۷۰۰ مصوبه بوده که از این مقدار تاکنون در خصوص هزار و ۴۰۰ مورد اقدام و بقیه نیز در دست پیگیری قرار دارد.

حاتمی افزود: همچنین در راستای کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار و با مصوبه هیات وزیران، ۴۵۰ واحد اقتصادی در استان کرمانشاه از بخشش جرائم برخوردار شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه، از تلاش برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری طی سال جاری خبر داد و گفت: در پایان سال ۹۷ و باتلاش همه جانبه دستگاه های مختلف، نرخ بیکاری در کرمانشاه ۲.۹ درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در حالی که کرمانشاه سال ها صدرنشین نرخ بیکاری کشور بود با اقدام جهادی مدیران استان، طی ۲ فصل اخیر (بهار و تابستان) موفق شدیم وضعیت خود را بهبود بخشیده و در رده های پنجم و ششم جدول بیکاری قرار بگیریم.

حاتمی، همچنین کاهش نرخ تورم را از دیگر اقدام های صورت گرفته در استان برشمرد و گفت: پس از حدود ۲۰ ماه که رتبه اول تورم را در کشور داشتیم در تازه ترین آمار اعلام شده به رتبه ۲۳ رسیده ایم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، از صادرات سه میلیارد دلاری استان به عراق در سال گذشته خبر داد و گفت: این مقدار صادرات از لحاظ ارزشی ۴۴ و از لحاظ وزنی ۳۳ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است.

وی یادآوری کرد: مرز سومار ظرفیت جدیدی برای صادرات استان ایجاد کرده به گونه ای که از مجموع صادرات سال قبل، بالغ بر یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار آن از طریق این مرز انجام گرفته است.

حاتمی در پایان با اشاره به وجود ۶ گمرک و بازارچه رسمی در استان کرمانشاه، گفت: حدود ۳۵ درصد کل صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای استان صورت می گیرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.