براساس اعلام معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه شرایط ناپایدار جوی که در روزهای گذشته همه استان را تحت تاثیر قرار داده کماکان تا اواسط هفته آینده بخصوص ۲ روز ابتدایی آن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علی محمد زورآوند به ایرنا افزود: انتظار می‌رود اواسط امروز (شنبه) با تقویت این موج شاهد بارش‌های خوبی برای اغلب نقاط استان بخصوص در نواحی شمالی و غربی باشیم.

او پیش‌بینی کرد در ۷۲ ساعت آینده میانگین بارش در سطح استان به بیش از ۳۰ و در شهر کرمانشاه به بیش از ۲۰ میلی‌متر برسد.

مردم در مسیر سیلاب‌ها قرار نگیرند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش‌های خوب روزهای اخیر و  استمرار آن در هفته جاری، گفت: با وجود

آمادگی‌های کامل برای مهار سیلاب و طغیان رودخانه‌ها از مردم درخواست می‌کنیم در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب ها حضور پیدا نکنند.

بهرام درویشی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم بارش‌های آبان ماه به کام عده‌ای تلخ نگردد، افزود: هرگونه تجاوز و استقرار بی‌مورد در حریم  و بستر رودخانه‌ها و حضور در مسیل‌ها و رفتارهای خطرآفرین حلاوت این رحمت الهی را به کام خود و دیگران تلخ خواهد نمود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در سیل فروردین امسال شاهد بودیم برخی افراد بدون در نظر گرفتن حدود حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت و ساز در حاشیه غیر مجاز ضمن اینکه دچار خسارت مالی گردیدند باعث ایجاد هزینه ‌مضاعف برای خود و دولت شدند.

درویشی در ادامه بر لزوم احترام و رعایت قانون‌ و ‌مقررات مربوط به حریم و بستر رودخانه ها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی اتخاذ شده ۴۰ درصد ظرفیت‌سازی لازم در مخازن سدها ایجاد تا با وقوع سیلاب احتمالی مهار گردد.

۵۰ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌ها نیاز است

استاندار کرمانشاه نیز هفته گذشته در نشست ویژه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان با تاکید بر لزوم لایروبی رودخانه‌ها قبل از شدت بارندگی‌ها گفت: لایروبی رودخانه‌های استان نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

هوشنگ بازوند با اشاره به آغاز بارش‌ها، گفت: سال گذشته مجموعه مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با همکاری مردم عملکرد خوبی در مدیریت سیلاب داشتند که مورد توجه افکار عمومی کشور قرار گرفت.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی کامل برای مقابله با هر شرایطی عنوان کرد: اینکه در فصل بارندگی پیش رو چه میزان بارندگی خواهیم داشت اولویت ثانویه دارد و ما باید بااستفاده از همه ظرفیت‌های ممکن برای شرایط خاص آماده باشیم تا نزولات جوی که رحمت خداوندی است منجر به متضرر شدن مردم نشود.

بازوند اظهار داشت: سال گذشته در مقطع بحران، مدیریت بر بحران صورت گرفت و امسال باید با تشدید اقدام‌های پیشگیرانه اجازه ندهیم که در فصل بارندگی غافلگیر شویم.

در استان کرمانشاه ۱۷۱ کیلومتر رودخانه وجود دارد.

بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال براثر بارش های فراوان و جاری شدن سیل، هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.