رضا شمس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی با اجرای حکم قضایی صادره از دادگاه بخش هشجین خلخال در بستر و حریم رودخانه قزل‌اوزن در مجاورت روستای نمهیل از توابع بخش خورش‌رستم که توسط اشخاص مختلف به صورت غیرقانونی تصرف و حصارکشی شده بود، رفع تصرف شد.

وی گفت: پیش از این نیز امسال با تشکیل ۱۷ مورد پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صدور حکم قضایی در دادگستری خلخال بیش از ۲ هکتار از اراضی متصرف شده توسط افراد سودجو رفع تصرف شده است.

وی به افزایش شدت برخورد با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: اشخاصی که اقدام به تصرف غیرقانونی تصرف اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌کنند ، پس از ۲ بار اخطار کتبی و پایان مهلت مقرر برای رفع تصرف به مراجع قضایی شهرستان معرفی می‌شوند.
وی همچنین از لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک کیلومتر از مسیر رودخانه و آب‌های روان منتهی به خلخال لایروبی و پاکسازی شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان در این شهرستان نیاز به لایروبی و پاکسازی دارند، افزود: تلاش می‌شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز تمام مسیرهای اعلام شده لایروبی شود.
او اظهار داشت: ۶۰ رودخانه و مسیل آب‌های روان به طول ۶۰۰ کیلومتر در این شهرستان وجود دارند و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر مطالعه ، تعیین حریم و بستر و میله‌گذاری شده است.
رئیس اداره امور آب خلخال همچنین افزود: صدور حکم در پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خلخال و در خصوص افرادی که بدون دریافت پروانه ساخت از شهرداری اقدام به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها کرده‌اند، بر اساس نظر اداره امور آب شهرستان صورت می‌گیرد.
وی با توصیه به مردم برای پرهیز از هرگونه اقدام به ساخت بنا در حریم و بستر رودخانه‌ها برای پیشگیری از حوادث سیل و طغیان رودخانه‌ها بیان کرد: در صورتی که تشخیص و نظر امور آب خلخال مبنی بر واقع شدن بنا در حریم و بستر رودخانه و مسیل آب‌های روان باشد حکم تخریب و قلع و قمع بنا صادر می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.