حسین علیمراد عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح پتروشیمی کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای احداث این پروژه عظیم پای کار است، از بخش خصوصی توانمند نیز بهره گرفته شده است.

وی گفت: بدون شک مشارکت مستقیم دولت در پروژه و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باعث خواهد شد تا پروژه به موقع و در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

علیمراد تصریح کرد: پتروشیمی کرمانشاه اولین پروژه ای‌ است که از دانش بومی در این حوزه بهره مند می شود و امید می رود وضعیت اقتصادی مناسبی را در این استان ایجاد کند.

این مسوول در پایان از دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز هم خواست تا پای کار آمده و انرژی های مورد نیاز پروژه را تامین کنند.

کرمانشاه می تواند یکی از قطب های تولید پروپیلن کشور باشد

اسماعیل قنبری عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه گفت: راه اندازی پتروشیمی جدید کرمانشاه، این استان را می تواند به یکی از قطب ها و تولیدکنندگان اصلی پروپیلن کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان کرمانشاه بخصوا در حوزه نفت و گاز و محصولات پتروشیمی، گفت: این استان با توجه به قابلیت های خود محل مناسبی برای راه اندازی یک پتروشیمی جدید در کشور است.

قنبری در پایان ابراز امیدواری کرد پتروشیمی جدید کرمانشاه محلی برای گردهمایی متخصصان جوان این استان و افزایش ظرفیت تولیدی محصول پروپیلن در کشور باشد.
استان کرمانشاه هم اکنون دارای سه واحد پتروشیمی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.