سردار غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: همچنین در این زمینه رزمایشی پیش بینی شده تا با قطع برق در یکهزار و ۲۰۰ مرکز میزان آمادگی دستگاه‌ها برای زمان قطع شدن جریان برق محک بخورد.

وی بیان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی و بویژه رزمایش می‌تواند نقاط ضعف و آسیب‌های این بخش را شناسایی کند.

حیدری ادامه داد: در این زمینه هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی است تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه پدافندغیرعامل اقدام های لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر مصون‌سازی زیرساخت‌ها و افزایش تاب‌آوری اظهار داشت: در این عرصه فضای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا دشمنان از این فضا به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت هستند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: از یک سال پیش آمریکا و هم پیمانانش تهاجم جدیدی را علیه کشور آغاز و  تحمیل فشار حداکثری در حوزه اقتصادی و عملیات روانی را در دستور کار قرار دادند.

حیدری یادآور شد: آمریکا و هم‌پیمانانش اکنون در پنج حوزه اقتصادی، امنیتی، سیاسی، نظامی و سایبری با ایران درگیر هستند و فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت محور مشترک این حوزه‌ها است.

حیدری اضافه کرد: در حوزه اقتصادی مدرن‌ترین روش را علیه مردم ایران طراحی کردند و در اقدامی بی سابقه دلار را به عنوان سلاح جنگی علیه کشور ما بکارگرفتند.

وی بیان کرد:‌ با این شرایط و تلاش مسئولان و استقامت مردم ایران اکنون شاهد ثبات ارز در کشور هستیم و بورس وضعیت خوبی داشته و تورم نیز به ثبات نسبی رسیده است.

حیدری گفت: در بعد سیاسی نیز آمریکا و هم‌پیمانانش اقدام‌هایی را داشتند که مهم‌ترین آن نادیده گرفتن برجام بود و در این بخش سعی داشتند مذاکره‌های انجام شده از حالت برد - برد به برد - باخت تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با تصمیم مسئولان نردبان برجام برعکس شد و شاهد کاهش تعهدات کشورمان در قبال برجام هستیم که این مهم نشان از موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی است.

حیدری در بخش دیگری اظهارداشت: در ارتباط با طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر تاکنون روند مناسبی طی شده و امید است با توجه به موقعیت استان شاهد تسریع هر چه بیشتر این طرح باشیم.

وی بیان کرد: موقعیت مرزی و وجود نیروگاه اتمی، تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که باید برای توسعه پدافند غیرعامل تلاش بیشتری صورت گیرد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.