بهمن روشنی روز دوشنبه در جلسه مشترک با کارشناسان مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه افزود: اقدام های لازم برای راه‌اندازی پیوند کبد نیز در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بزودی فرآیند پیوند کبد نیز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را آغاز کنیم.

وی با تقدیر از زحمات همه افراد در تیم‌های مرتبط با فراهم‌آوری اعضای پیوندی، گفت: تاکنون پیشرفت‌های قابل قبولی در این خصوص در استان صورت گرفته و امیدواریم با برنامه‌های موجود میزان اهدای عضو در استان در نیمه دوم امسال ارتقاء پیدا کند.

نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز پس از بازدید از مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونت درمان اقدام های قابل قبولی در راستای ارتقاء مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی انجام داده است.

امید قبادی، اظهار امیدواری کرد با حضور آقای دکتر عبدی متخصص اورولوژی، اعمال جراحی پیوند کلیه نیز راه‌اندازی شود.

وی اظهارداشت: در خصوص پیوند قلب نیز متخصصین جراحی قلب از ابتدای آبان‌ماه برای آموزش‌های فوق تخصصی پیوند در بیمارستان شهید رجایی تهران حاضر شده اند. 

مراکز پیوند قرنیه و مغز استخوان اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می شود و براساس آمارهای این دانشگاه، از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ مورد پیوند مغز استخوان و ۲۸۰ مورد پیوند قرنیه چشم در کرمانشاه انجام شده است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.