دکتر بهمن روشنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه با اعتباری بیش از 12 میلیارد تومان خریداری شده و چهار برابر سریعتر از سی تی اسکن های قبلی داده ها را ارائه می دهد و در افرادی که در داخل دستگاه سی تی اسکن نفسشان را نمی توانند نگه دارند بسیار کمک کننده می باشد.
وی با اشاره به کاهش 90 درصدی تماس با اشعه با توجه به سرعت بالای عکسبرداری در این دستگاه نسبت به دستگاه های قدیمی قبلی، گفت: این دستگاه در تشخیص آنوریسم عروقی، انسدادهای عروقی، آمبولی ریه، نشان دادن عروق تومورها، انسداد عروق کرونر قلب و مغز و سایر نقاط بدن بسیار مهم می باشد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: اکنون 14 دستگاه سی تی اسکن در استان وجود دارد که 11 دستگاه در بخش دولتی و سه ستگاه در بخش خصوصی فعال است.
روشنی اظهار داشت: سی تی آنژیو بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در آینده نزدیک نصب خواهد شد که به لحاظ پیشرفته بودن سومین دستگاه بعد از تهران و شیراز می باشد، همچنین دستگاه MRI سه تسلا هم که چهارمین دستگاه در کشور است در بیمارستان امام رضا (ع) به زودی راه اندازی خواهد شد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.