محمدابراهیم شکیبا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این برنامه از سال تحصیلی ۹۰-۸۹ با ۲۳ مدرسه آغاز شد، افزود: طبق فرآیند ارزیابی براساس عناوینی شامل برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت در مدرسه و شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان، امتیاز مدارس تعیین و اعطای نشان به آنها انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: مدرسه مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خودمراقبتی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: براساس نتایج حاصله از ممیزی‌های انجام شده، مدارسی که موفق به کسب نشان پنج ستاره شدند، ۱۵۷ مدرسه شامل ۲۶.۲ درصد، ۳۹۶ مدرسه نیز معادل ( ۶۶.۱ درصد ) موفق به کسب نشان از یک تا چهار ستاره شدند.

شکیبا افزود: همچنین مدارسی که موفق به کسب نشان نشده‌اند و نیاز به بررسی و مداخلات بیشتر دارند نیز ۴۶ مدرسه معادل ۷.۷ درصد مدارس مجری را تشکیل می‌دهند.

وی مدارس مروج سلامت را گامی در راستای ارتقا سلامت دانش آموزان دانست و اظهار امیدواری کرد با ارتقا کمی و کیفی این مدارس بتوان دانش‌آموزانی سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

آغاز برنامه مکمل یاری در مدارس استان کرمانشاه

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به آغاز اجرای برنامه مکمل یاری در مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اهمیت سلامت تغذیه‌ای نوجوانان و دستورالعمل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، طرح مکمل یاری با آهن و ویتامین D از هفته پایانی مهرماه امسال در مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه سطح استان آغاز شد.

شکیبا افزود: باهماهنگی سازمان آموزش پرورش، قرص آهن و مگادوز ویتامین D برای دانش‌آموزان دختر و مگادوز ویتامین D برای دانش‌آموزان پسر مقطع آموزش متوسطه در طول سال تحصیلی به صورت رایگان توسط مراکز بهداشت شهرستان‌های تابعه توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین آموزش‌های لازم در زمینه تغذیه صحیح با تاکید بر مصرف مکمل‌ها توسط کارشناسان تغذیه به دانش آموزان ارائه می‌شود.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.