هدایت حاتمی عصر چهارشنبه در نشست فرمانداران استان بابیان اینکه ایجاد اشتغال مقوله همگانی است، افزود: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در استان منتج به ایجاد ۲۰ هزار شغل خالص می شود و تحقق این هدف نیاز به جدیت کارگروه اشتغال در شهرستانها دارد.
وی اظهارداشت: یکی از مقولات جدی در استان بحث تورم است. در شهریور و مرداد رتبه ما ۲۳ شده است و از اولین استان کشور ۱۵ درصد فاصله گرفته ایم. انتظار می‌رود که فرمانداران روی برخی کالاها بخصوص قیمت گوشت، رستوران ها و هتل ها نظارت داشته باشند.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار را دنبال می کنیم. در هفته دولت، استان به سامانه ای متصل شد که تمامی پروژه های سرمایه گذاری در آن ثبت می شود چرا که به شفافیت و تسریع کار کمک می کند.
وی در ادامه راهبرد دیگر استان را ایجاد اشتغال دانست و گفت: فرمانداری ها جلسات اشتغال را جدی تر برگزار کرده و پیگیری کنند و به ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد توجه داشته باشند.
حاتمی تاکید کرد: امسال سه درصد نرخ بیکاری را بعنوان گام مهم مدنظر گرفته ایم. باید برای آن ۶۰ هزار شغل بطور ناخالص ایجاد کنیم. در برخی شهرستانها تحقق اهداف مناسب بوده است.
کتاب اشتغال را بزودی منتشر می کنیم
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: توسعه بازار محصولات برای فرمانداران باید مهم باشد چرا که تولید باید بازار داشته باشد. توسعه صادرات و تجارت خارجی هم برای استان اهمیت دارد. برای این منظور توسعه زیرساخت گمرکات در دستور کار ماست.
وی گفت: از ابتدای سال جاری در استان ۷۶ جلسه ستاد تسهیل در هفت ماه برای احیای واحدهای راکد برگزار شده است. فرماندران نیز حداقل هفته ای یک بار جلسات کارشناسی و پیگیری تسهیل را در قالب کمیته ای داشته باشند.
حاتمی تاکید کرد: همه فرمانداران به موضوع جذب سرمایه گذار توجه داشته باشند، کار سرمایه گذار را جدی بگیریم. در یک سال گذشته نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان تامین منابع مالی ارزان قیمت داشته ایم که تقریبا در کشور بی نظیر بوده است و شرایط برای سرمایه گذاری فراهم است.
وی همچنین خطاب به فرمانداران گفت: در هر شهرستان حداقل ۲ پروژه را برای تحرک توسعه شهرستان معرفی و پیگیری کنید.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: فرمانداران به ظرفیت سازی های جدید اهمیت دهند. در بیشتر موارد از سدهای ما برای اراضی پایین دست استفاده نشده است. سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگ و هنر و لجستیک و ورزش برای رفع مشکلات اجتماعی و اشتغال موثر است و از هیچ یک نباید غفلت کنیم.
این مقام مسوول در ادامه گفت: توسعه گلخانه ها بسیار مهم است و در استان از متوسط کشور عقب هستیم که نیاز است فرمانداران سرمایه گذاران را به این سمت هدایت کنند.
حاتمی اظهار داشت: شهرک های صنعتی اعتبارات خوبی دریافت کرده اند و ایجاد شهرک های کشاورزی در استان یک ظرفیت اند که می تواند بسیار اشتغالزا باشد و به زودی تفاهم خوبی را در این زمینه شکل خواهیم داد.
وی در پایان عنوان کرد: در بحث محرومیت زدایی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیادهای موثر برای ایجاد ۱۵ هزار شغل در مناطق روستایی و حتی حاشیه شهرها توافق کرده ایم. فرمانداران تلاش خود را برای تحقق أین هدف بکار گیرند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.