در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص  اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های آب، زمین و مسایل زیست محیطی، تصمیمات لازم جهت تسریع و تسهیل در فرآیندهای اداری سرمایه‌گذاری صورت گرفت و با برگزاری این نشست فرایند سرمایه‌گذاری خارجی تسریع و تسهیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد تاکید کرد: آنچه در مرکز یادشده مورد موافقت و پذیرش قرار می‌گیرد باید انجام شود، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که متولی امور سرمایه‌گذاری هستند در نشست‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان حضور دارند و آنچه را می‌پذیریند باید انجام دهند و پیگیر آن باشند.

سید مسعود عظیمی افزود: توجه و تحقق سرمایه گذاری می‌تواند بخش مهمی از مشکلات موجود در بازار کار استان را حل کند.

وی سرعت، پاسخگویی، شایستگی و انعطاف پذیری را از ارکان چالاکی و چابکی کار دانست و گفت: اگر این موارد وجود نداشته باشد توسعه صورت نمی‌گیرد.

همچنین مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: یک گروه چینی با ۱۵۰ میلیون دلار آماده فعالیت و سرمایه گذاری در ابرکوه هستند.

علی نمازی افزود: در این مدت نشست‌های مختلفی با این گروه در خصوص ارائه مشوق‌های لازم و فرایند کار برگزار  گردید و برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بر تسریع در روند سرمایه‌گذاری، حل قوانین مخل این عرصه ، فضای کسب و کار و اجرای فرآیند کار تاکید کرد و ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تلاش دارد، فاصله درخواست تا صدور مجوز را کوتاه کند، لازم است دستگاه‌های تخصصی موارد استعلام را سریع تر پاسخ دهد.

به گزارش روز سه شنبه اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، فرماندار ابرکوه با ارائه گزارشی از روند کار سرمایه‌گذاری گروه یادشده گفت: تمام موارد استعلام و اقدامات برای این طرح انجام شد، منتظر پاسخ استعلام از شرکت آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست هستیم.

محمد کاظمی نسب با بیان اینکه سرمایه‌گذارچینی علاقه‌مند به فعالیت در شهرستان است ،افزود: باید اقدامات به‌گونه‌ای باشد که منجر به جذب سرمایه‌گذار داخلیو خارجی شود.

همچنین در نشست یادشده گزارشی از وضعیت مشوق‌های سرمایه گذاری استان و وضعیت معرفی قوانین مخل کسب و کار در استان ارائه شد.

پروژه سرمایه گذاری یادشده در فاز نخست منجر به ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر خواهد شد.

۶۱۹۸/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.