شهاب شیرزادی روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: تعداد ۴۸ اصله درخت در این مسیر پرتردد قطع شد که تنه‌ تعدادی از آن‌ها بعد از قطع شدن به آتش کشیده شده بود.

وی توضیح داد که سودجویان برای منافع شخصی زمین‌ها را برای سوغات‌سرا و اماکن تجاری تغییر کاربری می‌دهند.

وی اظهار داشت: این تغییر کاربری‌ها خلاف قانون است و با اقدامات گشت و کنترل ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سعی داریم مانع از فعالیت سودجویانه شویم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: مقامات قضایی استان هم عزم و اراده جدی برای برخورد با متخلفان دارند.

شیرزادی افزود: سال گذشته هم درختان کاج بیستون مورد دستبرد افراد سودجو قرار گرفت که به گفته مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای افراد متخلف قرار وثیقه سنگین صادر شد. 

طی سال های اخیر در کنار بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه درختان زیادی غرس شده که متاسفانه هر چند وقت یک بار افراد سودجو این درختان را قطع و یا به آتش می کشند.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

بیستون در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.