به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پرویز توسلی‌زاده روز پنجشنبه در دوازدهمین کنفرانس حقوق کودک با حضور معاون وزیر دادگستری در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: تلاش دستگاه قضائی این است که پای کودکان به دادگستری‌ها و دادگاه‌های کیفری باز نشود و اگر اختلافاتی در این حوزه وجود دارد از طریق ابزارهای اجتماعی حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما نگاه قانونگذار به کودکان حمایتی است، گفت: در حوزه حقوق کودکان قوانین خوبی داریم و باید از این ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از کودکان استفاده کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه حقوق کیفری آخرین ابزار اداره جامعه است و اولین ابزار نیست، تصریح کرد: تا جایی که ممکن است نباید از ابزار کیفری برای اداره جامعه استفاده کرد.

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه به سیاست های رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: آیت الله رئیسی به سوی غیرقضایی کردن مسائل، سازشی کردن دعاوی و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از همه ظرفیت‌ها و استفاده از مجازات‌های جایگزین است.

توسلی زاده همچنین با اشاره به اینکه حقوق جرم و مجازات مبتنی بر نظام سیاسی حاکم بر جامعه و ارزش هایی که آن نظام مبتنی بر آن است، تهیه و تدوین می‌شود، افزود: حقوق کیفری اسلام نیز مبتنی بر ارزش های اسلامی و دینی است و به همین دلیل حقوق جزا در هر کشوری با دیگر کشورها متفاوت است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال دارند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.