به گزارش ایرنا، امید قادری روز پنجشنبه در «همایش کسب‌ و کار طلایی و صنعت گردشگری» که با حضور کارشناسان و فعالین گردشگری استان در سرسرای اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه برگزار شد، به جهش رو به جلو در ورودی‌های گردشگری استان اشاره کرد و ادامه داد: در ۶ ماه اول سال ۹۸ از مجموع بازدیدها از اماکن تاریخی استان، ورود گردشگر خارجی ۴۰ درصد و گردشگر داخلی هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۸۴ درصدی گردشگران ورودی از مرزهای استان گفت: روزانه تا ۲ هزار  نفر از طریق مرز خسروی وارد استان می‌شوند.

قادری از آمادگی استان کرمانشاه برای برقراری پرواز به نجف خبر داد و گفت: دفاتر مسافربری و انجمن‌هایی که در انجام پروازهای بین‌المللی مشارکت داشته باشند از تسهیلات این اداره‌کل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان معرفی کرمانشاه را مسئولیت اجتماعی همه دانست و افزود: با تقویت صنوف، انجمن‌ها، سازمانهای مردم‌نهاد ، مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت‌های موجود باید کرمانشاه را به دنیا معرفی کنیم.

در پایان این همایش از تعدادی از پیشکسوتان و فعالان گردشگری استان همزمان با هفته گردشگری تجلیل به عمل آمد.

کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی و عشایری است که می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان باشد.

وجود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

۳۲۰۳/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.