به گزارش ایرنا، «محسن حاجی میرزانی» روز شنبه در آیین افتتاح همزمان ۷۲ مدرسه مناطق زلزله زده که در مدرسه «برکت» شهر «تازه آباد» مرکز شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵ مدرسه ساخته شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.

وی افزود: پس از وقوع زلزله تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتی متر افزایش پیدا کرده و این آمار رو به افزایش است.

وزیر آموزش و پرورش، به ایثار معلمان در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: معمان در مناطق زلزله زده با وجود تخریب مدارس و خسارت هایی که خود دیده بودند، اجازه تعطیلی مدارس را ندادند؛ این حس هم­دلی و مسئولیت پذیری که در معلمان می بینیم یکی از شرایط پایداری انقلاب است.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مشوق و مروج این روحیه در میان نسل جوان باشد، ادامه داد: به جای اینکه ذهن دانش آموزان را با آمار و اطلاعات پر کند باید آنها را نسبت به محیط خود و رنج های مردم حساس کنیم. آبادی این سرزمین در گرو مشارکت همه مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای مقابله با بلایای طبیعی توانمند شوند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش سطح آگاهی مردم، شاهد کمترین خسارات زلزله در مدارس بودیم.

این عضو کابینه دولت صرفه جویی و کاستن از هزینه های کشور را یکی از وظیفه های آموزش و پرورش دانست و گفت: می تواند با انتقال درست آگاهی های سنجیده از بروز خسارت جلوگیری کنیم.

حاجی میرزایی افزود: آموزش و پرورش با توجه به پیووندی که با مردم دارد، فراگیر ترین رسانه در کشور محسوب می شود، این پیوند برای ایمن سازی مردم در برابر حوادث به ما کمک می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود یکی از ماموریت های خود در وزارت آموزش و پرورش را توجه به ارتقا وضعیت معلمان در کشور دانست، گفت: برای بهبود شرایط و زندگی معلمان تلاش می کنم.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰شهرستان و یک هزار و ۹۳۲روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.
۸۰۶۶/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.