به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین کریمی روز سه شنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: اعتبارات پژوهشی استان در سال گذشته؛ ۷۵۰ میلیون تومان بود که ۳۷۰ میلیون تومان آن به دلیل عدم ارائه طرح به خزانه کشور برگشت خورد این در حالی است که استان در حل بسیاری از مشکلات تشنه کارهای پژوهشی است.

کریمی در ادامه بر ضرورت هرچه سریعتر انتخاب عناوین پژوهشی با توجه به نیمه دوم سال تاکید کرد و افزود: باید تا پایان آبان ماه باید طرحها پژوهشی انتخاب و به تصویب کارگروه برسد تا بتوانیم به موقع این موضوعات را در سامانه سماد ثبت و کد رهگیری برای دریافت اعتبارات پژوهشی دریافت کنیم.

او  تشریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی پنج محور؛ ارتقاء فضای کسب و کار، اقتصاد، حوزه اجتماعی، زیست محیطی و مهندسی فناوری استان را برای انجام طرح های پژوهشی استان مصوب کرده، اما تایید عنوان ها و موضوعات ذیل این محورها نیازمند تصویب کارگروه پژوهش و شورای برنامه ریزی استان دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرحهای پژوهشی باید در راستای نیاز دستگاه‌های اجرایی استان به تحقیق و پژوهش باشد، اظهار داشت: اعتبارات پژوهشی به حساب دانشگاه رازی واریز می شود که این اعتبارات برحسب پیشرفت طرح ها که دستگاه های اجرایی گزارش کنند آزاد خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ درصد اعتبارات استان تخصیص یافته گفت: باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همین میزان نیز اعتبارت پژوهشی را برای شروع طرح ها تخصیص دهد.

اعتبارات پژوهشی با تاخیر زیاد اختصاص می یابد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه از تاخیر زیاد اعتبارات پژوهشی انتقاد کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات پژوهشی این اداره کل دقیقا پایان سال مالی که باید اعتبارات عودت داشته شود، ارائه شده است.

حسن عزیزی در ادامه همچنین از بازده زمانی ثبت طرح پژوهشی در سامانه «سماد» در اسفنده ماه و فروردین برای دریافت کد رهگیری انتقاد کرد و خواستار اصلاح آن شد.

در ادامه این جلسه همچنین مقرر شد در راستای برگزاری هفته پژوهشی استان؛ دانشگاه های و مراکز علمی استان با همکاری سازمان مدیریت، برگزاری های جشنواره های این هفته را برنامه ریزی کنند.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.