به گزارش ایرنا حمید حبیبی روز شنبه در شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین که با حضور فردین خرازی رییس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در طرح بررسی دستگاه ها از منظر رعایت حقوق شهروندی طی پنج هفته از 85 دستگاه و 496 ساختمان بازدید شد و یک تیم سه نفره متشکل از سازمان های مردم نهاد، سازمان مدیریت و استانداری در این بازدیدها حضور داشتند.
این مسئول گفت: در مجموع 49 نفر بازرس شامل 15 نفر از استانداری، 18 نفر از فرمانداری، 10 نفر از سازمان های مردم نهاد و 6 نفر از مابقی دستگاه های اجرایی در این طرح مشارکت داشتند.
حبیبی اضافه کرد: در این طرح رعایت حقوق شهروندی در دستگاه های مختلف با 40 مصداق در ستادها و مکان های عمومی ارایه خدمات از مهد کودکها، پیشخوان های خدمات، مجتمع ادارات، مطب ها و داروخانه ها مورد بازدید قرار گرفتند.
معاون توسعه و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: برای هماهنگی در این فرایند و ایجاد یک دیدگاه واحد میان تیم های بازدید کننده هر هفته یک جلسه در طول فرایند ممیزی تشکیل می شد و ملاک عمل چک لیست سازمان امور اداری و استخدامی بود.
این مسئول گفت: به نظر می رسد دستگاه های اجرایی برای اعمال نظارت برنامه مشخصی را تنظیم نکرده و تنها از این چک لیست ها استفاده می کنند.
وی افزود:همچنین برنامه مشخص عملیاتی سالانه برای اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی با توجه به 11 مصداق تعریف شده، تدوین نشده است و ظاهرا در این زمینه ضعف داریم.
حبیبی گفت: باید با یک کار منظم برنامه مشخص عملیاتی را برای سال 98 تهیه کرد تا طبق آن دستگاه ها مورد پایش قرار گیرند.
این مسئول اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، در مجموع 23 درصد از دستگاه های اجرایی استان میز خدمت حضوری نداشته و در ارایه میز خدمت در برخی از دستگاه ها ضعف اساسی وجود دارد.
حبیبی اضافه کرد:همچنین حدود نیمی از متولیان میز خدمت ویژگی ها و شرایط لازم را برای حضور در میز خدمات نداشته اند که موجب نارضایتی بیشتر شهروندان می شود.
وی افزود: 49 دستگاه اجرایی استان دارای میز خدمت الکترونیکی و 29 دستگاه اجرایی فاقد آن هستند و برای پایش و بررسی عملکردهای آنها 10 مهندس به کار گرفته شد.
این مسئول ادامه داد: 35 درصد دستگاه های استان میز خدمت الکترونیکی ندارند چون به دلیل برخی مقررات ملی دستگاه ها دست آنها بسته است و باید برای حل این معضل اقدام شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.