به گزارش خبرنگار ایرنا، شهاب نادری پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سرسرای شهدای دولت استانداری، به فوریت اختصاص این اعتبارات با توجه به نزدیکی زمان برگزاری این رویداد اشاره کرد و از توجه رئیس جمهوری و تلاش استاندار کرمانشاه برای محور قرار گرفتن گردشگری منطقه اورمانات قدردانی کرد.

اردیبهشت ماه سال ۹۹ رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایر باعنوان «کرمانشاه ۲۰۲۰» در این استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به تعطیلی کوله‌بری در برخی از بازارچه‌های مرزی استان اشاره کرد و گفت: وقتی امنیت معیشت مرزنشینان تامین شود، امنیت مرکز و داخل کشور هم تامین می‌شود از این رو انتظار داریم دولت ۱۰ میلیارد تومان از محل اشتغال روستایی برای کمک به کوله‌بران اختصاص دهد و برای بازگشایی بازارچه‌ها و اشتغال مرزنشینان توجه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم اورامانات همچنین از وزارت تعاون و شرکت شستای این وزارتخانه خواست با توجه ظرفیت و استعداد بالای غار قوری قلعه برای توسعه گردشگری سرمایه‌گذاری کند که مطمئنا به نفع مردم منطقه و شستا است.

نادری همچنین با اشاره به افتتاح مرحله اول مسکن مهر شهر پاوه گفت: آورده اولیه برای متقاضیان این مسکن مهر بسیار بالا گرفته شده و خواستار تجدید نظر هستیم.

او همچنین بیان داشت: شهرستان ثلاث و باباجانی فاقد پروژه مسکن مهر است که امیدواریم برای این شهرستان نیز این پروژه در نظر گرفته شود.

حق مناطق جنگی بازنشستگان به هیات رئیسه مجلس فرستاده شده است
نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مجمع نمایندگان استان در راستای احقاق حق مناطق جنگی بازنشستگان که در واقع اداره‌کنندگان جنگ بودند پیش نویسی با امضای ۵۰ نماینده به هیات رئیسه مجلس فرستاده است و انشالله تا هفته‌های آینده مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.

فرهاد تجری در ادامه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دولت به منظور کمک و تقویت صادرات به تعاونی‌های مرزی تسهیلات ارزان قیمت ۵۰ میلیون تومانی اختصاص دهد.

وی همچنین خواستار اختصاص سهمیه سوخت تعاونی‌های مرزنشین استان کرمانشاه شد که ۲ سال است در این استان اجرا نمی‌شود و مردم مرزنشین از این سهم که دیگر استان‌های مرزی برخوردار هستند، محروم می‌باشند.

وی در ادامه با اشاره به گرانی مصالح و تورم از دولت خواست امهال وام مناطق زلزله‌زده را تمدید کند زیرا مردم هرچه داشته اند خرج ساخت و ساز کردند و پولی برای باز پرداخت ندارند.

۳۲۰۹/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.