به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، جمعیت فعال استان را ۳۹۴ هزار و ۴۴۸ نفر و همچنین آمار افراد جویای کار را نیز ۱۲۹ هزار و ۸۶۶ نفر اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به سند رونق تولید و سند جامع اشتغال اظهار داشت: هدف استان در سال ۹۸، کاهش سه درصدی نرخ بیکاری است یعنی باید طبق برنامه سند جامع اشتغال ۵۹ هزار و ۶۰۰ شغل ناخالص و ۲۰ هزار و ۸۳۴ شغل خالص در استان ایجاد کنیم.

او در بخش دیگر از سخنان خود افزود: استان کرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه اول کشور دارد .
وی همچنین ضریب اشتغال در استان کرمانشاه در سال ۹۷ را یک اعلام کرد و گفت: بیشترین شغل در بخش کشاورزی با ضریب ۱/۵۸ ، خدمات یک درصد و صنعت و با ۶۶ دهم درصد ایجاد شده است.

عزیزی در ادامه نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی استان کرمانشاه با جمعیت ۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر را ۲۸ و نیم درصد عنوان کرد و بیان داشت: کرمانشاه با فاصله زیاد رتبه اول بیکاری بین دانش آموختگان کشور را داراست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از معضلات استان کرمانشاه که به بیکاری و اشتغال برمی گردد را بیشتر بودن متوسط هزینه سالیانه از درآمد سالیانه آن دانست و گفت: کرمانشاه تنها استان کشور است که این وضعیت هم در خانوار شهری و هم در خانوار روستایی آن وجود دارد.

عزیزی افزود: در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۳۴ جلسه کارگروه اشتغال در سطح استان برای رفع موانع تولید و اشتغال ایجاد شده است و هر هفته وضعیت اشتغال در استان رصد می‌شود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۳۵ هزار بیکار دارد.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال به ۱۴.۷ درصد رسید که ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح دیروز (پنجشنبه) به شهرستان پاوه سفر کرد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام جمعه این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه بود.

۳۲۰۹/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.