«مسعود بهرام نژاد» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: تاکنون ۱۵۰ متقاضی برای برپایی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ موکب در خاک عراق و ۱۳۵ موکب نیز از کنگاور تا مرز خسروی برپا خواهند شد.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.

آمادگی خسروی برای تردد زائران

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

بهرام نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود به فراهم بودن امکانات در مرز خسروی برای تردد زائران اشاره و عنوان کرد: مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) کاملا آماده است و مردم می‌توانند برای سفر به کربلای معلا از این مرز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امنیت کامل در ۲ طرف مرز خسروی برقرار است و هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین حسینی مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی (ع) ۱۴۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت ۶۰ هزار خودرو در محدوده مرز خسروی آماده شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: مسئولیت خدمات دهی در مرز خسروی به شهرداری های منطقه ۱۳ تهران و شهرداری کرمانشاه واگذار شده است که تاکنون این ۲ نهاد در منطقه مستقر شده اند.

امنیت زائران برقرار است 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا، از آمادگی همه جانبه پلیس برای تامین امنیت زائران اربعین خبر داد و تاکید کرد: سفر این افراد به عتبات‌ عالیات عراق در امنیت کامل انجام خواهد شد.

سردار «علی اکبر جاویدان» اظهار داشت: امسال و در ایام اربعین شاهد عبور و مرور خیل عظیمی از عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) برای شرکت در این مراسم معنوی خواهیم بود، از این رو تمهیدات لازم برای تردد هرچه راحت‌تر آنان اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا ۵۸ گیت گذرنامه در پایانه مرزی خسروی برای تردد آسانتر زوار راه اندازی می شود و استراحت گاه هایی نیز از سوی پلیس برای این عزیزان تدارک دیده خواهد شد.

روزانه ۱۷۰ زائر از طریق مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز روز گذشته از تردد زوار کربلا از این مرز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۱۷۰ زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

«جعفر همتی» افزود: بیشترین مراجعه زوار به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور کرده اند.

همتی تاکید کرد که امنیت تردد زوار در آنسوی مرز خسروی بطور کامل برقرار شده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زوار از این مرز فراهم است.
۸۰۶۶/۹۶۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.