به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حامد سپهری روز سه‌شنبه در نشست خبری در دفتر شرکت توسعه گردشگری استان، افزود: تفاهم‌نامه‌ای مابین وزرای میراث فرهنگی و نیرو در راستای توسعه زیرساخت‌ها و بهره‌برداری از حاشیه سدها در کشور منعقد شده که در استان کرمانشاه این تفاهم‌نامه اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: در کارگروه گردشگری استان کرمانشاه مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی و شرکت توسعه گردشگری برای شناسایی پتانسیل‌های حاشیه سدها اقدام کنند که در این راستا بازدیدهایی را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در این سدها برای توسعه گردشگری وجود دارد.

وی به بازدید از ۲ سد شهدا و جامیشان در شهرستان سنقر و کلیائی اشاره کرد و گفت: در سد شهدا شرکت آب منطقه‌ای مکان اقامتی دارد که با رایزنی و پیگیری و همکاری‌های مسئولان شرکت آب منطقه ای، این مکان به شرکت توسعه گردشگری اختصاص یافته و بسته ایجاد کمپین گردشگری را در این سد آماده کرده ایم.

به گفته وی، در سد جامیشان نیز بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ورود کرده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد که در سدهای زمکان و آزادی نیز متقاضی بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است و در قصرشیرین نیز مجموعه‌ای که در اختیار بنیاد مستضعفان است را در نظر داریم که منتظر پاسخ آنها مبنی بر واگذاری هستیم.

وی افزود: در مابقی سدهای استان نیز در حال شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری هستیم و برنامه داریم.

وی همچنین در ادامه گفت: این شرکت اکنون ۶ طرح توسعه گردشگری برای اجرا در دستور کار دارد که برای آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها منتظر تصویب آنها هستیم.

هتل لاله اورامانات ماه آینده در هجیج افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به پتانسیل‌های منطقه اورامانات به عنوان یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور اشاره کرد و گفت: وجود یک اقامتگاه در منطقه اورامانات برای اسکان گردشگران ضروری بود که پس از شناسایی نقاط مختلف به این نتیجه رسیدیم که در روستای هجیج و در کنار سد داریان این اقامتگاه را ایجاد کنیم.

سپهری افزود: برای ایجاد این اقامتگاه مهمانسرای شرکت آب نیرو را در روستای هجیج شناسایی کردیم که بلاتکلیف مانده بود و پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها و موافقت مسئولان شرکت آب نیرو این مهمانسرا به شرکت توسعه گردشگری استان واگذار شد.

وی با بیان اینکه شرکت توسعه گردشگری اکنون بهره‌بردار این هتل است، گفت: تجهیز و بازسازی این هتل را انجام داده‌ایم و اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: اسم هتل هجیج را لاله اورامانات نامگذاری کرده‌ایم.

توسعه آب گرم هرسین در برنامه است

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای همه شهرستان های استان براساس ظرفیت و پتانسیل برنامه داریم، گفت: در مابین شهرستان های هرسین و نورآباد چشمه آب گرمی وجود دارد که در حال رایزنی برای توسعه آن به عنوان یک مجموعه گردشگری هستیم.

سپهری با اشاره به اینکه شرکت توسعه گردشگری ایران مجموعه آب گرم سرعین را ایجاد کرده و از آن بهره برداری می کند، افزود: تجربه کافی برای راه انهدازی این مجموعه در استان را داریم.

وی در ارتباط با مغفول ماندن برخی از شهرستان در حوزه گردشگری نیز گفت: دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که در مسیر گردشگری نبودن شاید یکی از مهمترین دلایل باشد.

وی به اجرای طرح توسعه گردشگری غرب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری همه شهرستان ها دیده شده است.

چهار هزار و ۲۰۰ آثار تاریخی در استان کرمانشاه تاکنون شناسایی شده و از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ اثر در فهرست آثار ملی و یک اثر نیز در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است که این آمار با توجه به کشفیات جدید هر روز در حال افزایش است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.