دکتر جواد امینی سامان روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان دوازدهمین مرکز کاشت حلزون شنوایی کشور، موفق به کسب این مجوز شده و در همین راستا بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان مرکز مجری کاشت حلزون شنوایی فعالیت خود را برای نوبت دهی رسما از روز ۱۴ شهریور ماه آغاز کرده است.

وی افزود: این مرکز دارای اتاق عمل بخش و درمانگاه ویژه بیماران کاشت حلزون می‌باشد که به عنوان مرکز کاشت حلزون غرب کشور معرفی و از طریق وزارت بهداشت به استان‌های همجوار ایلام، لرستان و کردستان ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: بیماران ناشنوا یا دارای کاهش شدید شنوایی می‌توانند پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ به کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) واحد کاشت حلزون مراجعه نمایند تا مقدمات ثبت‌نام و تشکیل پرونده آنها انجام شود.

او یادآوری کرد با توجه به هزینه بالای کاشت حلزون، بیماران چنانچه قبل از سه سالگی پرونده تشکیل دهند از یارانه دولتی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با مساحت ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، زیربنای ۱۲ هزار متر، ۲۲۰ تخت، شامل بخش‌های چشم، گوش و حلق و بینی، سوختگی، داخلی، مسمومیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، عفونی، اتاق‌های عمل، کلینیک و آی سی یو است.

مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه با عنوان مرکز سرطان شناسی در سال ۱۳۵۰ احداث و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ براساس نیاز استان به تخت‌های بستری با ۱۵۰ تخت مصوب به عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد و با انتقال تعداد ۱۵۰ نفر نیروی رسمی سازمان شیر و خورشید سابق شروع به کار کرد.

این بیمارستان اکنون به عنوان مرکز مسمومیت و سوختگی و تنها مرکز فوق تخصصی چشم و فیکو و لیزیک غرب کشور در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار می‌باشد و با ارائه خدمات متنوع و ارزنده در جهت ارتقا سلامت مردم استان کرمانشاه استان‌های همجوار فعالیت می‌نماید.

تخصص های مختلف چشم، گوش و حلق و بینی، عفونی، داخلی، جراحی، جراحی ترمیمی و فک و صورت نیز با استفاده از همکاری مجرب‌ترین اساتید اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در این مرکز فعال است و در گروه تخصصی چشم تقریباً از خدمات تمام رشته‌های فوق تخصصی چشم (قرنیه – شبکیه – استرابیسم و.....) بهره مند می‌باشد.

این مرکز با دارا بودن بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی (چشم، گوش و حلق و بینی، داخلی، مراقبت‌های ویژه، اورژانس مسمومیت و داخلی، عفونی، سوختگی و دیالیز) و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی (چشم، لیزر و لیزیک ، جراحی، داخلی، گوش و حلق و بینی، سوختگی، بیهوشی و هموفیلی) و واحدهای پیراپزشکی (فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی ) و واحدهای پاراکلینیک (آزمایشگاه، سونوگرافی، سی تی اسکن، رادیولوژی و داروخانه ) و اتاق عمل و CSR مجهز، واحد آموزش، کتابخانه، سمعی بصری، آمفی تئاتر و واحد اداری مالی نقش مهم و ارزنده‌ای را در تأمین ، حفظ و ارتقاء سلامت در منطقه غرب کشور ایفاء می‌کند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در مجموع ۱۸ بیمارستان دولتی وجود دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.