سردار احمدعلی گودرزی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و نوار مرزی شهرستان قصرشیرین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سربازان باکفایت ولایت که مرزبانان غیور جمهوری اسلامی هستند در خطه غرب کشور به ویژه در قصرشیرین با اعتقادات راسخ و کاملی که به اربعین حسینی دارند آمادگی ارائه خدمات لازم به زائران شرکت کننده در این همایش عظیم را دارند.

وی اظهار داشت: مرزبانان غیور آمادگی ۱۰۰ درصدی  دارندکه هر تعداد زائر از داخل کشور قصد ورود به عراق را داشته باشند رفت و آمد آن ها را تسهیل کرده و امنیت کامل و ۱۰۰ درصدی برقرار کند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: همچنین مرزبانی این آمادگی را دارد که در بازگشت زائران به داخل کشور نیز با همه عوامل و درکنار نیروهایی که از نقاط مختلف در اختیار فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه قرار داده، تردد زائران را تسهیل کند.

سردار گودرزی گفت: مرزبانی به طور شبانه روز امنیت را در نقطه صفر مرزی، در حاشیه مرز و خطوط مواصلاتی از مرز خسروی و سایر مرز مرزها برقرار می کنند.

او ادامه داد: در بازدیدی که از وضعیت مرز خسروی داشتیم نیروهای کمکی از مراکز آموزش و دیگر قسمت ها در حال اعزام به مناطق صفر مرزی هستند که به زودی به منطقه ورود می کنند و کاملا روحیه پرنشاط و عملیاتی مرزبانان غیوری که سنگربانان نظامی دفاعی کشور هستند، محسوس بوده و با شور وصف ناپذیری ماموریت ذاتی خود را انجام می دهند .

سردار گودرزی عصر یکشنبه به همراه فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین از نوار مرزی شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی و نحوه تردد زائران بازدید کرد.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.