به گزارش ایرنا؛ نوربخش حاتمی روز چهارشنبه در جلسه گزارش کشت کلزا در استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات جهاد کشاورزی کرمانشاه، با بیان اهمیت تولید دانه روغنی کلزا، از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها خواست با تلاش بیشتر کلزاکاران را به آماده سازی بستر کشت و کشت به موقع ترغیب کنند.

در ادامه این جلسه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزان استان کرمانشاه به گزارش کشت کلزا پرداخت و تاکید کرد: امسال بذور هیبرید خارجی و داخلی به موقع تامین و در اختیار استان قرار گرفت که تاکنون شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، روانسر و هرسین اقدام به حمل بخشی از سهمیه های اختصاصی کرده اند و مابقی شهرستان ها اقدامی برای حمل بذر نداشته اند.

شهریار قاسمی، سطوح ابلاغی کشت کلزا در استان را در سال زراعی جاری ۳۴ هزار ۵۰۰ هکتار اعلام کرد که ۹ هزار هکتار آن دیم و ۵۰۰ هکتار آن نشایی است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه به خرید گوجه فرنگی توسط کارخانه های استان اشاره کرد و گفت؛ براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار استان، مقرر شد کارخانه های تولید رب از فردا گوجه را کیلویی ۹۵۰ تومان خریداری نمایند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با اشاره به برنامه های ستاد گلخانه های استان گفت: درصد پیشرفت کار در بحث گلخانه به بیش از  ۱۰ درصد رسیده است.

رضا زارعی افزود: شهرستان کرمانشاه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در صدر جدول قرار دارد و شهرستان های روانسر و هرسین نیز پیشرفت نسبی داشته اند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.