حسن عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق سند جامع اشتغال استان، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۸ باید سه درصد کاهش پیدا کند.

او آمار ایجاد اشتغال در پنج ماه نخست سال ۹۸ را بالا ندانست و گفت: هنوز بسیاری از شغل‌های ایجاد شده در سامانه رصد ثبت نشده که لازم است همه دستگاه‌های اجرایی اقدام های خود در زمینه اشتغالزایی را در این سامانه ثبت کنند تا میزان واقعی اشتغال ایجاد شده روشن شود.

عزیزی با اشاره به نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار ۹۸ که با کاهش ۴.۷ درصدی نسبت به بهار ۹۷ همراه بوده است، گفت: کرمانشاه دیگر اولین استان بیکار نیست بلکه اکنون در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

پرداخت ۳۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طی ۱.۵ سال گذشته از محل اعتبارات مختلف به ویژه اعتبارات روستایی و عشایری ۳۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که پنج هزار و ۷۰۷ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

او همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری برای استفاده از فرصت بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: در این زمینه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تنها برای ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده استان مصوب شده که تاکنون ۳۷۴ میلیارد تومان به متقاضیان در ۱۰ شهرستان پرداخت شده است.

به گفته عزیزی، تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد یا تثبیت ۱۸ هزار و ۱۷۶ فرصت شغلی در مناطق زلزله زده استان شده است.

او عنوان کرد: مابقی تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده نیز موجود است اما برداشت و تفسیرهای مختلف بانک های عامل سبب حرکت کند و احتیاط آمیز در پرداخت این تسهیلات به متقاضیان شده است که تسریع این روند در حال پیگیری است.

عزیزی درباره وضعیت اشتغالزایی در دستگاه های حمایتی نیز گفت‌: کمیته امداد و بهزیستی از ۲ محل(بند واو تبصره ۱۶ بودجه سنواتی و منابع داخلی) اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کرده‌اند که تنها از محل بند (و) ۶۶ میلیارد تومان از ۶۸ میلیارد تومان مصوب به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در باره تسهیلات مشاغل خانگی هم اظهار کرد: در این زمینه ۳۷ میلیارد تومان برای ایجاد شغل تصویب شده که ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته و تاکنون ۱۸ میلیارد تومان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

عزیزی گفت: در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای هم با جهاد دانشگاهی استان با هدف انجام مطالعات برای وصل شدن مشاغل خانگی به بازار و پایدار شدن آن ها انجام شده که نتایج خوبی داشته است.

اعتبار ۱۲۴۰ میلیاردی دولت برای کرمانشاه

او با بیان اینکه امسال هم منابع خوبی برای ایجاد مشاغل خانگی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، افزود: در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه که از افتخارات لایحه بودجه است هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان کرمانشاه مصوب شده که تاکنون ۸۷ میلیارد تومان آن جذب شده است که البته عدد کمی است اما ما برنامه ریزی برای جذب سریع منابع مصوب را آغاز کرده ایم.

این مسئول گفت: از ماه گذشته در کارگروه اشتغال رصد عملکرد دستگاه هایی که به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه مربوط می شوند، آغاز و در این زمینه هفت برنامه برای اشتغالزایی در استان تدوین شده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۳۵ هزار بیکار دارد.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.