محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه قریب به اتفاق تفاهم نامه های دستگاهی بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای اجرایی در ماههای پایانی سال 97 منعقد شده است،اجرای این تفاهم نامه ها در سال جاری پیگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: سهم استان زنجان از محل موضوع تبصره 18 بودجه، یک هزار و 400 میلیارد تومان است که قرار است در نتیجه تزریق آن به فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی، زمینه تثبیت و ایجاد اشتغال 35 هزار و 916 نفر در این استان فراهم شود.
بر اساس تبصره 18 قانون بودجه کشور درجهت اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی، به دولت اجازه داده می‌شود 100 درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا پرداخت کند.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بر پایه آمارهای اعلام شده، این استان پس از سمنان، در کنار مرکزی و همدان جزو استانهای دارای کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.
یوسفی افزود: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنجان در سال 97 نسبت به سال 96 از 41.4 درصد به 42.6 درصد، نرخ بیکاری در این استان با کاهش 1.8 درصدی از 10.3 درصد به 8.5 درصد رسید.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.