به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح این کنگره گفت: شاخص های متعددی برای توسعه یافتگی کشورها وجود دارد و مهمترین آن نیروی انسانی کارآمد است و نیروی انسانی با آموزش مناسب رشد خواهد یافت.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: درقرن بیستم آنچه اهمیت دارد این است که پژوهش های کاربردی باید عمق پیدا کند و این مهم در صورتی تحقق می یابد که آموزش و پژوهش در کنار هم و در راستای یکدیگر وجود داشته باشند.

او گفت: بودجه ای که در کشورهای توسعه یافته به امر آموزش و پژوهش اختصاص داده می شود بیانگر اهمیت و جایگاه این موضوع است.

وی اظهار داشت: در امر تحقیقات و پژوهش اساتید و دانشحویان دو عنصر مهم می‌باشند و هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند و اساتید با تجربه در کنار دانشجویان پرشور و شعف نتایج ارزشمندی در حوزه پژوهش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: 80 درصد مقالاتی که در دانشگاه وجود دارد به نوعی دانشجویان در آن نقش بسیار مهمی داشتند و این باعث خوشحالی است.

دکتر مرادی افزود: کار تحقیقات دانشجویی با مشکلاتی همراه است که مهمترین آن بودجه پژوهشی است به خصوص زمانیکه با کشورهای پیشرفته مقایسه می شود.

وی اظهار داشت: از دیگر مشکلات این است که گاهی دانشجو موضوع را انتخاب نمی کند و این یک معضل است، همچنین آشنا نبودن با زبان انگلیسی از دیگر مشکلات مقالات و تحقیقات دانشجویی است.

وی گفت: با وجود همه مشکلات، ایران در حوزه تحقیقات در دنیا جایگاه 16و در منطقه جایگاه اول را داراست.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پرشکی کرمانشاه اقدامات ارزنده ای در زمینه تحقیقات انجام شده است، گفت: 500 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مقاله چاپ شده وجود دارد.

او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری وضعیت مناسبی دارد و در جایگاه هشتم کشور قرار دارد، گفت: حدود 11 شرکت دانش بنیان در دانشگاه وجود دارد که یکی ازمهمترین آنها شرکت دانش بنیان تولید داروست.

او افزود: تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجلات 10 درصد دنیا ، 112 مورد می باشد و این افتخار بزرگی برای دانشگاه است.

وی گفت: دستاورد مهم دیگر حوزه تحقیقات در دانشگاه ، رتبه 201 تا 300 در رتبه بندی شانگهای می باشد و این برای اولین بار در تاریخ کرمانشاه رخ داده است.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول کمیته تحقیقات دانشجویی در بین دانشگاه های تیپ 2 کشور از دیگر افتخارات مهم در زمینه تحقیقات در دانشگاه است.

به گفته او 201 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به چاپ رسیده است و این حاصل تلاش شبانه روزی محققین ارزشمند این دانشگاه است.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنگره ، موجب رشد دانش ومهارت سلامت و نقطه عطفی برای شکوفایی فعالیت های پژوهشی باشد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.