فرماندار جوانرود روز یکشنبه در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: این طرحها شامل آبرسانی به روستای بیله ای، طرح اقامتگاه بوم گردی روستای بیله ای و طرح پرواربندی ۱۹۰ راسی روستای ترکپان است.

رستگار یوسفی اظهار داشت: این طرحها زمینه اشتغال پنج نفر را در شهرستان جوانرود فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز طرح انگور داربستی در سطح ۵.۵ هکتار در ۱۰ روستای شهرستان جوانرود با چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار و با اشتغالزایی ۱۰ نفر کلنگ زنی شد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی جوانرود نیز گفت: علاوه بر طرح آبرسانی به روستای بیله ای که امروز با حضور مسئولان به بهره برداری رسید، ۱۰ طرح آبرسانی دیگر نیز با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریال در در این شهرستان در حال اجرا است.

کیکاووس عزیزی نصب افزود: این طرحها شامل آبرسانی به روستای خانم آباد، صفی آباد، زلان، دهسرخ، گلباغی، گلی، کولسه، بیوند، خانم آباد ۲ و چشمه میرانا است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوانرود نیز گفت: طرح اقامتگاه بوم گردی روستای بیله ای با ۸۰۰ مترمربع مساحت در ۲ طبقه و سه سوئیت و ۲۴۰ متر مربع زیربنا با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۲ نفر به بهره برداری رسید.

کیومرث اعظمی هدف از احداث اقامتگاههای بوم گردی را ماندگاری گردشگران عنوان کرد و افزود: در این اقامتگاه بوم گردی با انواع غذاهای محلی همچون کلانه، کلوچه، دوغ و... از مسافران و گردشگران پذایرایی می شود.

وی اظهار داشت: از محل اشتغال پایدار روستایی ۳۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال اعتبار در قالب ۳۱ طرح و اشتغالزایی ۱۷۸ نفر پرداخت شده است.

مدیرجهاد کشاورزی جوانرود هم گفت: امسال در ایام هفته دولت چهار طرح کشاورزی با ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

حسن ویسی افزود: این طرحها زمینه اشتغال ۶۵ نفر را در شهرستان جوانرود فراهم می کنند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
۷۴۵۳/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.