به گزارش ایرنا، عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال درمحل استانداری لرستان افزود: کشاورزی، باغداری، شیلات و دامپروری استان از30 رودخانه دائمی ارتزاق می کرده که با وقوع سیل آسیب جدی به این بخش ها وارد شده و آخرین برآورد این خسارت ها 15 هزار و 670 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: تا کنون 119 دستگاه ماشین الات سنگین برای کمک به این مناطق ارسال، هفت چشمه قنات بازسازی، 120 کیلومتر جاده بین مزارع و 120 کیلومتر کانال آبیاری نیز تعمیر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به راه اندازی 120 موتور پمپاژ آب بیان کرد: خسارت های سیل به کشاورزی استان به زودی جبران نمی شود و بسیاری از محصولات از جمله تولیدات باغی امسال اقصادی نخواهند بود.
بازدار با بیان اینکه 80 درصد تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه کشاورزی جذب شده اظهار داشت: یکهزار و 440 میلیارد ریال به 730 بهره بردار پرداخت شد و 60 طرح با پیشرفت 20 تا 80 درصد نیز نیازمند تسهیلات بالاتر از پنج میلیارد ریال هستند که باید تورم در این طرح ها دیده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: سیل بیش از 790 میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد کرد.
سید امین قاسمی افزود: اشتغال ازدست رفته بخش های صنایع دستی و گردشگری بر اثر سیل به ترتیب 302 و 213 نفر است که تسهیلات این افراد باید استمهال شود.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.