سیروس شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت افزود: شرکت گاز استان کرمانشاه در طول ایام هفته دولت و در راستای تحقق برنامه‌های دولت خدمتگزار افتتاح گازرسانی به ۴۵ روستا و ۷۶ واحد صنعتی و هم چنین آغاز عملیات اجرایی به ۱۰۶ روستا را در دست اقدام دارد.

وی، اعتبار اولیه این تعداد پروژه را ۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

او در ادامه گفت: پروژه های قابل افتتاح در بخش روستایی با اعتباری بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که در این خصوص و در راستای محرومیت زدایی در روستاها تعداد ۲ هزار و ۳۲۳ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه اظهار داشت: در راستای رونق تولید با توجه به اهمیت به بخش صنعت و تولید و لزوم جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع، تعداد ۷۶ واحد صنعتی و تولیدی با اعتباری بیش از ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این ایام قابل بهره‌برداری خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه اینکه در سال جاری شرکت گاز استان برنامه گازرسانی به ۳۹۷ روستا را در دست اجرا دارد، از این رو در هفته دولت ۱۰۶ روستا به تعداد چهار هزار و ۶۴۳ خانوار با اعتباری بیش از ۷۰۶ میلیارد ریال ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

شهبازی، هزینه گازرسانی به هر روستا را حدود هفت میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی، در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۲۸ شهر و ۶۹ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به یک هزار و ۲۶۳ روستا زیرپوشش قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه افزود: با اجرای برنامه های گازرسانی در سال جاری درصد نفوذ گازرسانی به روستاها به ۸۴ درصد و در کل استان به ۹۴ درصد خواهد رسید.

او گفت: با گازرسانی به روستاهای واجد شرایط بند «ق» ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به روستاهای قابل گاز رسانی به ۱۰۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.