مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: سالانه بیش از 40 هزار مشترک به مشترکین گاز استان اضافه می‌شود.

حسین تقی نژاد در گفت وگو باخبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: 283 روستا هدف گازرسانی در البرز بوده که تا کنون 145 مورد از آنها گاز رسانی شده اند.

وی با اشاره به اینکه 84 درصد جمعیت روستایی البرز از گاز بهره مند هستند، ادامه داد: اغلب روستاهای فاقد گاز استان در شهرستان طالقان و منطقه چالوس قرار دارند و واقعیت این است گاز رسانی به این روستاها به واسطه شرایط خاص جغرافیایی و صعب العبور بودن مسیر دسترسی، کار ساده‌ای نیست.

وی توضیح داد: گازرسانی به این روستاها نیازمند ایجاد خطوط زیرساختی و تامین اعتبار مناسب برای اجرای طرح‌های گازرسانی است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به 59 روستای استان در حال انجام است، گاز رسانی به چهار روستا در مرحله انتخاب پیمانکار است و طرح گازرسانی به 25 روستا نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و وارد مرحله انتخاب پیمانکار می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار تخصیصی امسال برای اجرای پروژه‌های گازرسانی ادامه داد: برای گارزسانی به روستاهای باقی مانده 172 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به تدریج تزریق می‌شود.

تقی نژاد با بیان اینکه 50 روستا در بخش جاده چالوس وجود دارد که گازرسانی به آنها در قالب هفت فاز انجام می‌گیرد، افزود: فاز یک آن که گازرسانی به روستای کندر بوده در اواخر سال 97 آغاز شده و فاز دوم این پروژه نیز که گازرسانی به روستاهای محدوده گرماب به گچسر است، از ابتدای سال در حال انجام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز حفاری از دستگاه‌های مختلف به مرور فازهای بعدی این پروژه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز البرز توضیح داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته گازرسانی به روستاهای فاقد گاز استان باید تا سال 1400 به پایان برسد یعنی تا پایان این سال باید همه روستاهای گازدار شوند.

وی گفت: اگر موانع خاصی پیش روی تحقق این هدف قرار نگیرد به وعده خود برای گازرسانی به همه روستاهای استان تا پایان سال 1400 عمل می‌کنیم.

تقی نژاد با اشاره به تعداد مشترکین گاز استان افزود: در حال حاضر 850  هزار مشترک گاز در استان وجود دارد و هر سال بیش از 40 هزار مشترک به آنها اضافه می‌شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.