به گزارش ایرنا؛ کوروش مهرابی روز پنجشنبه در بازدید جمعی از باغداران استان از باغات مدرن ورمنجه، افزود: تا پایان سال زراعی در مهر ماه برای برگزاری ۱۳ برنامه دیگر روز مزرعه با حضور بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان استان کرمانشاه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان سال زراعی امسال برنامه های روز مزرعه برای مزارع چغندر قند پاییزه، نخود دیم، زعفران، معرفی گوسفند نژاد سنجابی، پرورش زنبور عسل، گاوداری مدرن، مزارع پرورش ماهی سردابی و گرمابی و... در سطح استان برگزار شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اضافه کرد: در سال زارعی گذشته تنها ۱۳ برنامه روز مزرعه برای کشاورزان استان برگزار شده بود.

مهرابی با اشاره به اهمیت برگزاری ویژه برنامه های روز مزرعه در راستای آشنا کردن کشاورزان با شیوه های نوین کشاورزی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع برنامه ها بتواند در سمت و سو گرفتن کشاورزی استان به سوی کشاورزی مدرن اثرگذار باشد.

مهرابی در ادامه اشاره ای هم به در دست توسعه بودن باغات در استان کرمانشاه داشت و افزود: در تلاشیم تا باغداران را با باغداری مدرن آشنا کرده و از این طریق شاهد افزایش سطح باغات استان باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه در حوزه توسعه باغات، ادامه داد: با توسعه باغات مدرن شاهد تحول در میزان تولیدات باغی استان خواهیم بود.

در این ویژه برنامه روز مزرعه جمعی از باغداران شهرستان های قصرشیرین، پاوه ، ثلاث باباجانی، صحنه، هرسین و کرمانشاه از باغات مدرن ورمنجه بازدید کردند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.