به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که روز یکشنبه به استان کرمانشاه سفر و از اردوگاه کنگاور بازدید کرد و آن را مکان مناسبی برای تبدیل به اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر دانست.

سردار مومنی همچنین عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری و همچنین در جمع خبرنگاران استان اعلام کرد که در سفر امروز به استان کرمانشاه از اردوگاه کنگاور بازدید کردیم و تصمیم گرفتیم این مکان را به عنوان یک نمونه و پایلوت در کشور به عنوان اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در نشست امروز شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه تصویب کردیم که یک هزار نفر به عنوان ظرفیت این اردوگاه در نظر گرفته شود.

مومنی اعلام کرد که برای مدت یکسال ستاد مرکزی مبارزه با موادمخدر هزینه های یک هزار نفر را متقبل می شود و اجرای زیرساخت های اردوگاه را نیز با مشارکت استان کرمانشاه انجام می دهیم.

او یادآوری کرد که این اردوگاه صرف نگهداری و درمان نیست بلکه همزمان با نگهداری و درمان، مهارت آموزی و اشتغال نیز انجام می شود و باید افرادی که در این مکان هستند بعد از یکسال حتما یک حرفه ای بیاموزند و آن را به کار ببرند.

او گفت: افرادی که در طول یکسال مداوا شدند می توانند مرخص شوند و کسانی که می مانند باید حتما یک حرفه را فرا بگیرند و به تولید برپردازند و از محل این تولید برای خود درآمد کسب کنند و هزینه های اردوگاه را نیز تامین نمایند.

افتتاح اردوگاه تا چهار ماه آینده

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه گفت: تلاش می کنیم چهار ماه آینده این اردوگاه افتتاح شود و اکنون هم بسترهای اولیه ای دارد و با یکسری کارهای عمرانی و زیرساختی می توان آن را به بهره برداری رساند.  

سردار مومنی اضافه کرد که تصمیم گرفتیم مدیریت این اردوگاه با استان کرمانشاه باشد و با حضور استاندار کرمانشاه به عنوان مدیری پیگیر مطمئن هستم که نتایج خوبی از این اردوگاه می گیریم.

او بر تمرکز مراکز ماده ۱۶ تاکید کرد و گفت: هرچه تعداد این مراکز گسترده باشد نظارت سخت تر و هزینه ها هم بیشتر می شود و هرچه بتوانیم متمرکز شویم می توانیم به کاهش هزینه و افزایش نظارت ها کمک کنیم و ایجاد اردوگاه کنگاور هم در راستای تمرکزگرایی است.

وی ادامه داد: اردوگاه کنگاور می تواند ظرفیت استان کرمانشاه را به طور کامل پوشش بدهد و یک نمونه و الگو و پایلوتی برای کشور شود.

او در ادامه همچنین به خبرنگاران گفت که برای توجه هرچه بیشتر به موضوع پیشگیری ۲۰۰ میلیون تومان به اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اختصاص دادیم و ۵۰۰ میلیون تومان هم به اداره کل بهزیستی استان برای مراکز ماده ۱۶ زیرپوشش این اداره کل تصویب کردیم.

متلاشی کردن ۷ باند مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در جلسه امروز آماری از میزان کشفیات و اقدامات انجام شده پلیس در سال جاری ارائه داد و گفت: در سه ماه سپری شده از سال جاری هفت باند مواد مخدر در استان متلاشی شد که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته هشت باند بود.

به گفته سردار علی اکبر جاویدان همچنین در این مدت یک میلیون و ۳۳۸ هزار و  ۳۱۲ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده و ۲ هزار و ۸۶۱ نفر نیز در این ارتباط دستگیر شده اند.

 وی اعلام کرد که در سه ماه سپری شده از سال جاری نیز ۴۵۹ طرح پاکسازی در استان کرمانشاه اجرا شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه تعداد معتادان زیرپوشش طرح متادون درمانی را در استان ۱۳ هزار و ۴۵۰ نفر در سه ماه اول امسال اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۷۱۰ نفر نیز در این مدت زیرپوشش مراکز اقامتی بودند.

دکتر بهمن روشنی تعداد افراد زیرپوشش مراکز تبصره ۱۶ را نیز ۷۵۷ نفر در ۲ مرکز اعلام کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که براساس آمارها حدود ۶۰ هزار معتاد به مواد مخدر در استان شناسایی شده است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۵ هزار نفر در شرق استان کرمانشاه قرار دارد.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.