به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی مولوی عصر شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در هتل پارسیان کرمانشاه اظهار  امیدواری کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال مشکل بیمه خبرنگاران را به عنوان یکی از دغدغه‌های این قشر به نوعی حل کند.

وی گفت: با توجه به گرانی کاغذ و زینک اکثر نشریات استان هم اکنون با حداقل تیراژ منتشر می‌شوند و مطبوعات کرمانشاه نسبت به سایر مناطق کشور از درآمدهای خیلی کمتری بابت نشر آگهی برخوردارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه ویژه‌ای به حل مشکلات نشریات محلی داشته باشد.

او اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی دسترسی آزاد به اطلاعات حق مردم است لذا بر اساس این قانون همه دستگاه‌ها و نهادها موظف به انتشار مستمر اطلاعات غیر طبقه بندی شده و مورد نیاز جامعه هستند.

رئیس خبرگزاری ایرنا کرمانشاه در ادامه گفت: اگرچه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی دولت ابلاغ شده است و بسیاری از مسئولان نیز بر اجرای آن تاکید دارند اما در عمل این اتفاق نیفتاده و در بسیاری از بخش ها هنوز دسترسی خبرنگاران به اطلاعات میسر نیست.

مولوی افزود: اگرچه استاندار و معاونانش ارتباط مناسبی با رسانه ها دارند و در بیشتر مواقع پاسخگوی خبرنگاران هستند اما متاسفانه برخی مدیران از مصاحبه با خبرنگاران خودداری می‌کنند که در این زمینه پیشنهاد می‌شود یکی از آیتم هایی که در ارزیابی سالانه مدیران مدنظر قرار گیرد ارتباط با رسانه ها باشد.

او در ادامه سخنانش افزود: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در بحث اطلاع‌رسانی در مواقع بحرانی و حساس به چشم می‌خورد عدم دسترسی به مسئولان استانی به دلیل شرکت در جلسات است لذا پیشنهاد می‌شود استانداری سخنگویی را برای ارتباط مستمر با رسانه‌ها معرفی کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون برخی از ادارات استان فاقد روابط عمومی هستند و برخی نیز افرادی را در این سمت به کار گرفته‌اند که از شرح وظایف خود به خوبی اطلاع ندارند که استانداری لازم است در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد و آموزش مستمر روابط عمومی های استان و رصد سایت‌های خبری ادارات را در دستور کار قرار دهد.

این خبرنگار پیشکسوت کرمانشاهی در ادامه گفت: برخی از مدیران استان در جلسات و یا در مصاحبه های خبری مطالبی را بیان می‌کنند که بعد از انتشار از سوی مقامات مافوق خود مورد اعتراض واقع می‌شوند و این افراد برای اینکه خود را تبرئه کنند به رسانه‌ها فشار وارد می‌کنند که تکذیبیه آنها را منتشر کنند که این موضوع مشکلاتی را برای همکاران رسانه‌ای به دنبال داشته است.

مولوی افزود: اگرچه هم اکنون خبرنگاران حرفه‌ای و متعهدی در فضای مجازی به رسالت خود به خوبی عمل می‌کنند که جای تقدیر دارد ولی متاسفانه عده‌ای معدودی هم هستند که با انتشار اخبار کذب فضای خبری استان را مسموم کرده اند که لازم است ارگان‌های نطارتی در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: با گسترش شبکه های مجازی استفاده بدون منبع از اخبار و تصاویر رسانه‌های رسمی به شدت رواج پیدا کرده است که لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبعات ناشی از این کار را به افراد گوشزد کند.

او گفت: پیشنهاد آخر بنده این است که اگر مدیران استانی نسبت به انتشار خبر و یا مطلبی اعتراض دارند بهتر است به جای طرح آن در مراجع قضایی این موضوع را در شورای اطلاع‌رسانی استان حل و فصل کنند.

۷۴۴۴/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.