به گزارش ایرنا؛ ایوب اسلامیان دکترای مددکاری اجتماعی که روز شنبه در کارگاه آموزشی گفت و گوی سالم و ارتباط موثر در سرسرای اجتماعات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نرخ بالای پرونده های قضائی در کشور، اهمیت چنین آموزش هایی را دو چندان دانست و افزود: نبود تعامل سازنده به وضوح، منجر به قضائی شدن موضوعاتی می شود که علی‌القاعده می توان از آن قضازدایی کرد.

او با اشاره به تنش زوجین پس از طلاق در ارتباط با ملاقات فرزندان، حل مشکلات زوجین در زندگی مشترک، به توافق رسیدن افراد در تنش های شغلی و سایر موارد را تنها بخشی از مواردی دانست که چنین مهارت هایی در آن میتواند ایفای نقش کند.

وی در ادامه ۲ عنصر اصلی گفت و گوی سالم را مهارت شنیدن و مهارت صحبت کردن دانست و گفت: اگر هدف واقعی گوش دادن که شامل درک ذهنیت طرف مقابل، یاد گرفتن، لذت بردن و همدلی کردن است و صحبت کردن که شامل بیان مستقل مشاهدات، افکار، احساسات و نیازها می شود، را رعایت کنیم خود به خود بخش زیادی از تنش ها در ارتباطات افراد رنگ می بازد.

این مددکار اجتماعی با اشاره به اشکال دعوای ناسالم و غیرمنصفانه، افزود: منظور از دعوای غیرمنصفانه وضعیت هایی است که افراد در حل تنش ها، تعارضات و اختلافات خود به جای گفت و گو و درک نظرات همدیگر به دنبال برنده شدن هستند و اشکال مختلف آن شامل باز کردن پرونده های مختلف در یک زمان، تهدید و اتمام حجت، انتخاب زمان نامناسب برای دعوا و درخواست های ناممکن می شود.

کارگاه آموزشی «گفتگوی سالم و ارتباط موثر» به همت انجمن مددکاران اجتماعی شعبه کرمانشاه و کلینیک مددکای اجتماعی همراز و با همکاری دفتر زنان وخانواده و با حضور فرماندار کرمانشاه برگزار شد.

فرماندار کرمانشاه نیز در این کارگاه جایگاه آموزش را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: این ارتباط موثر است که فاصله مردم و دولت را کم می کند و درک متقابلی را بوجود می آورد.
فضل الله رنجبر همچنین افزود: در مقابله با آسیب های اجتماعی و پیچیدگی بودن مسائل و موضوعات و برقراری ارتباط سالم، این دانش و دانایی است که توانایی را به همراه می آورد و بسیاری از مسایل و مشکلات ما با گفت و گو و ارتباط سالم قابل حل می باشد.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.