رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه با بیان اینکه بعد از کاهش قیمت دلار، قیمت موبایل باید 30 تا 40 درصد ارزان می‌شد، گفت: نه تنها خبری از کاهش قیمت در بازار نیست، بلکه گوشی کمیاب شده است.
شمس‌الله امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به روند کاهشی قیمت ارز در کشور، اظهار کرد: این کاهش هیچ تاثیری در بازار گوشی تلفن همراه نداشته و کاهش قیمتی را شاهد نیستیم.
وی افزود: بر اساس نرخ ارزی که امروز داریم، قیمت گوشی تلفن همراه باید 30 تا 40 درصد پایین می‌آمد، اما همچنان ثابت مانده است.
رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه از کمیاب شدن گوشی در بازار و مغازه‌ها هم خبر داد و یادآور شد: این کمبود گوشی یکی از دلایل پایین نیامدن قیمت‌ها است.
امیری مشکلاتی که پیش روی واردات تلفن همراه وجود دارد را دلیل اصلی کمبود آن در بازار دانست و عنوان کرد: قطعا تحریم‌ها بر مشکلات واردات گوشی تلفن همراه بی اثر نیست. از سوی دیگر خود شرکت‌ها نیز جلوی ورود گوشی را به بازار می‌گیرند تا از کاهش قیمت‌ها جلوگیری شود.
به گفته رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه، در گذشته برخی شرکت‌ها به مغازه‌دارن التماس می‌کردند از آنها گوشی بخرند و حتی گاهی دو ماه بعد مغازه‌دار پول را پرداخت می‌کرد، اما اکنون مغازه‌دار باید ابتدا پول را پرداخت کند و بعد از یک هفته 10، 15 دستگاه گوشی تلفن همراه به دستش می‌رسد.
امیری تنها راه حل این مشکل را تسهیل واردات گوشی تلفن همراه اعلام کرد تا با متعادل شدن عرضه و تقاضا، قیمت‌ها در بازار کاهش یابد.
وی افزود: هم اکنون در استان کرمانشاه متقاضیان زیادی برای واردات تلفن همراه داریم که می‌توانند بخشی از نیاز بازار را تامین کنند. این افراد تقاضایی هم برای دلار 4200 تومانی ندارند و حاضرند با ارز آزاد گوشی وارد کنند.
امیری معتقد است، اگر واردات گوشی آسان شود، کرمانشاه می‌تواند مانند گذشته حتی به بسیاری از استان‌های دیگر مانند تهران، اصفهان و... نیز گوشی بفرستد.
به گفته امیری هم اکنون برخی برندهای گوشی مانند سامسونگ، هواوی، اپل و ... در بازار با کمبود مواجه است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.