مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: باید بستر اعزام خبرنگاران و عکاسان ورزشی کرمانشاه همراه تیم های ورزشی استان به مسابقات داخلی و برون مرزی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، وحید نیشابوری در نشست هم اندیشی خبرنگاران،  عکاسان و نویسندگان ورزشی استان، خواستار ورود رسانه های ورزشی استان به مقوله اعتلای فرهنگ و اخلاق در ورزش شد و گفت: نباید اجازه دهیم این امر به موضوعی فراموش شده در ورزش کرمانشاه تبدیل شود و به سمتی پیش برویم که در آینده با کاهش شدید ورزشکاران در استان مواجه شویم و یا اینکه اگر ورزشکاری داشته باشیم از اخلاق به دور باشد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم رسانه های کرمانشاهی با هم افزایی و کارگروهی به مقوله اعتلای فرهنگ و اخلاق در ورزش استان بپردازند و شاهد گام های مهمی در این راه باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان در ادامه به روند رو به رشد ورزش کرمانشاه و حضور تیم های مقتدری از استان در رقابت های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: هرچند هرساله تیم های خوبی از استان به مسابقات داخلی و برون مرزی اعزام می شوند، اما متاسفانه هیچکدام از عکاسان و خبرنگاران ورزشی استان همراه با این تیم ها اعزام نمی شوند،  درحالیکه در سایر استان های کشور این امر اتفاق می افتد.

وی خاطرنشان کرد: بزودی با مدیرکل ورزش و جوانان استان دراین خصوص رایزنی هایی خواهیم داشت تا مقدمات اعزام عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه با تیم های کرمانشاه به مسابقات داخلی و برون مرزی فراهم شود.

نیشابوری در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم همراهی برخی از هیات های ورزشی با رسانه های ورزشی استان، عنوان کرد: عمده مشکلی که در هیات های ورزشی استان داریم، فقدان روابط عمومی توانمند در این هیات ها است و البته گاها حتی برخی از آنها روابط عمومی هم ندارند.

وی بابیان اینکه این مسئله به عنوان نقطه ضعفی در اکثر هیات های ورزشی کرمانشاه وجود دارد، افزود: پیشنهاد می کنیم با همکاری اداره کل ورزش وجوانان استان از ظرفیت خبرنگاران ورزشی نویس استان استفاده شود تا به عنوان روابط عمومی هیات های ورزشی بکار گرفته شوند و شاهد همراهی و توسعه اخبار ورزشی استان باشیم.

وی در ادامه از استقبال خانه مطبوعات استان برای برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری ورزشی خبر داد و گفت: خانه مطبوعات استان این اهتمام را دارد که در مقوله آموزش خبرنگاری ورزشی باهمکاری اداره کل ورزش وجوانان استان ورود داشته باشد.

وی در پایان یادآورشد: خانه مطبوعات استان آمادگی کاملی دارد تا از خبرنگاران ورزشی استان حمایت های لازم را در حوزه های مختلف داشته باشد.

وحید خسروی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در ادامه این نشست، به نقش و اهمیت جایگاه خبرنگاران ورزشی استان پرداخت و گفت: به منظور تعامل بیشتر با خبرنگاران ورزشی استان در نظر داریم تا اتاق ویژه خبرنگاران را در اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی کنیم که در این اتاق خبرنگاران می توانند به تمامی اطلاعات و آمار حوزه ورزش استان دسترسی داشته باشند و حتی فضایی را نیز برای انجام مصاحبه های آنها ایجاد کنیم.

وی همچنین در پاسخ به درخواست مدیرعامل خانه مطبوعات درخصوص اعزام خبرنگاران ورزشی به همراه تیم های کرمانشاهی به مسابقات داخلی وبرون مرزی، گفت: برای اعزام خبرنگاران ورزشی به مسابقات برون مرزی باید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان این مجوز را صادر کند و خارج از حیطه استان است، اما برای مسابقات داخلی باتوجه به حضور چند تیم کرمانشاهی در مسابقات لیگ برتر بزودی بستر اعزام خبرنگاران  ورزشی را به این مسابقات فراهم می کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همچنین به در پیش بودن مسابقات قهرمانی بوکس جوانان کشور در کرمانشاه طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: باهماهنگی نجام گرفته، امکان حضور خانواده های کرمانشاهی و بانوان ورزشی نویس در مراسم افتتاحیه این مسابقات که روز شنبه(5 مرداد) برگزار می شود، فراهم شده است.

در پایان این نشست، اولین دوره مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان برگزار شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.