مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با اشاره به اینکه بعد از پنج سال راه‌اندازی سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی کرمانشاه نهایی نشده، گفت: 40 میلیون تن نخاله ساختمانی اطراف شهر کرمانشاه دپو شده که بازیافت آنها 10 سال زمان نیاز دارد.
هایده شیرزادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه نخستین شهر کشور بود که صاحب سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی شد، اما بعد از دو بار راه‌اندازی، این سایت پنج سال تعطیل مانده است.
وی ادامه داد: این تعطیلی دلایلی داشت که هم ناشی از مشخص نبودن محل دائم سایت بود و هم اینکه اعتبارات لازم برای ادامه پروژه تامین نشد.
مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با بیان اینکه بای حدود پنج میلیارد تومان برای خرید تجهیزات این سایت هزینه شد، افزود: امروز ارزش این تجهیزات به 20 میلیارد تومان رسیده که حدود پنج سال است خاک می‌خورد.
به گفته شیرزادی، آخرین تصمیم شهرداری کرمانشاه برای راه‌اندازی سایت نخاله‌های بازیافتی این است که در چند نقطه شهر که دپو نخاله‌ها را داریم تجهیزات به صورت موقت مستقر شود و بازیافت نخاله‌های هر منطقه که تمام شد، تجهیزات به منطقه دیگر منتقل شود.
وی عنوان کرد: اکنون در چند نقطه از جمله پشت جعفرآباد، جاده سراب قنبر، پشت بیمارستان امام رضا(ع) و... دپوهای نخاله ساختمانی داریم که اگر قرار به راه‌اندازی موقت سایت باشد، بازیافت نخاله‌های این مناطق در اولویت است.
مدیرعامل شرکت بازیافت نخاله کرمانشاه با بیان اینکه ما نیز با اجرای سایت بازیافت نخاله به شیوه موقت در نقاطی که دپو نخاله وجود دارد موافقیم، اظهار کرد: البته باید اعتبارات لازم برای اجرای این طرح نیز از طریق شهرداری تامین شود.
شیرزادی گفت: در این سال‌ها شهرداری هزینه بازیافت را از تخریب کنندگان به ازاء هر مترمربع 25 هزار تومان دریافت کرده که اکنون به نزدیک 60 هزار تومان برای هر مترمربع رسیده است.
وی در پایان اشاره‌ای هم به وضعیت تولید و دپو نخاله‌های ساختمانی در کرمانشاه داشت و افزود: اکنون حدود 40 میلیون تن دپو نخاله ساختمانی در اطراف شهر داریم که بازیافت آنها با چهار خط  تولیدی که داریم 10 سال زمان نیاز دارد.
وی میزان تولید روزانه نخاله در شهر را نیز حدود دو تا سه هزار تن برآورد کرد که نسبت به فصل و میزان ساخت و ساز متغییر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.