عضو شورای شهر کرمانشاه قوانین دست و پا گیر را مانع اصلی رفع مشکل بازار رهن و اجاره مسکن عنوان کرد.

طیب حیدری در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت اجاره بها در شهر کرمانشاه گفت: البته این معضل گریبانگیر تمام شهرهای کشور شده است.

وی افزود: وقتی قیمت ملک و مخارج زندگی یکباره چند برابر می شود، مالکانی که تنها محل درآمد آنها اجاره بها است، چاره‌ای جز افزایش قیمت اجاره ندارند.

حیدری خاطرنشان کرد: در این میان اما اجاره بهای برخی املاک افزایش بسیار نامتعارف داشته و با این شرایط وضعیت برای مستاجران بسیاری دشوار شده است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور استاندار، فرماندار و اتحادیه املاک گفت: راهکار های مختلفی در این جلسات برای کاهش و کنترل نرخ اجاره بها پیشنهاد شد، اما متاسفانه قوانین دست و پا گیر اجازه اعمال راهکار موثر و عملی را نمی دهد.

وی افزود: فردی صاحب ملک است و میخواهد ملک خود را به هر قیمتی اجاره دهد و اگر بخواهیم برخورد کنیم قانون دست و پای ما را بسته است. با بررسی که صورت گرفته بخش عمده مشکلات فعلی افزایش سرسام آور قیمت اجاره بها و عدم توانایی در رفع آن به مشکلات قانونی برمی گردد و در این زمینه باید نمایندگان مجلس کاری کنند و گیر و گرفت های قانونی در این زمینه را مرتفع کنند.

حیدری با اشاره به راه اندازی کمپین های مختلف درفضای مجازی با عنوان "مالک مهربان" گفت: جنب و جوش فضای مجازی و راه اندازی این کمپین ها به نظر می رسد تاثیری 20 تا 30 درصدی بر کاهش اجاره بها داشته و کمی از التهاب بازار رهن و اجاره در روزهای اول تابستان کم کرده است.

دولت قبل از همه خود "مالک مهربان" باشد/ ادامه "مسکن مهر" می توانست از التهاب بازار "رهن و اجاره" کم کند


وی یادآور شد: در کنار مشارکت موثر مردم در کاهش اجاره بها، وظیفه اصلی در این حوزه بر عهده دولت است و نباید وظیفه خود را در حوزه ساخت مسکن نادیده بگیرد.

حیدری از طرح مسکن مهر به عنوان یکی از طرح های ارزشمند کشور در حوزه ساخت مسکن یاد کرد و افزود: این طرح علی رغم انتقادات و مشکلاتی که داشت طرح بسیار خوبی برای صاحبخانه شدن مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه بود.

وی افزود: دولت یازدهم پس از انتقاد نسبت به این طرح متاسفانه طرح دیگری ارائه نکرد و طرح مسکن اجتماعی هم در حد حرف ماند و عملی نشد.

حیدری تصریح کرد: ادامه طرحی مانند مسکن مهر می توانست تاثیر بسیاری در کاهش التهاب بازار مسکن کشور داشته باشد و دولت باید در این زمینه پیگیر باشد.

وی افزود: دولت که حامی کمپین های مالک مهربان است خود باید پیش از همه مالک مهربان باشد و زمانی که از مردم کمک می خواهد، خود باید اقدام عملی در این حوزه انجام دهد.

 

 

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.