به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در اولین نشست ستاد انتخابات استان قزوین افزود: امروز به دلیل گسترش اطلاع رسانی در فضای مجازی تمام فرآیند انتخابات سریع منعکس می‌شود و لازم است که اعضای ستاد برای بررسی هرگونه اعتراض و درخواست کاندیدا و هواداران آنها صرفا در محل کار اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اعضای ستاد انتخابات نباید با هیچ کسی رودربایستی داشته باشند و از امروز اعضای این ستاد در رفتار و حضور خود ممنوعیت و محدودیت خواهند داشت.
حبیبی اشرافیت به قوانین و مقررات انتخابات را مهمترین وظایف اعضای ستاد انتخاباتی دانست و گفت: تسلط به قوانین باعث می شود تا از ابهامات نسبت به کاندیداها و هواداران آنان جلوگیری شود و همه باید تلاش کنند که موضوعی خارج از قانون صورت نگیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین همچنین گفت: هیچ موضوعی در سال جاری نسبت به برگزاری انتخابات ارجحیت ندارد و هرگونه تامین امکانات سخت افزاری و تامین مکان برای اعضای ستاد انتخاباتی از الویت بالایی برخوردار است.
حبیبی با بیان اینکه همه اعضای ستاد انتخاباتی در مقابل وظایف خویش باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: در فرآیند برگزاری انتخابات همه اقدامات باید شفاف و روشن باشد و هیچ کدام از اعضا نباید بدون هماهنگی اقدامی انجام دهند.
این مسئول به اتحاد و انسجام اعضای ستاد انتخاباتی اشاره کرد و گفت: اخبار تصمیمات و دستورات از سوی ستاد انتخابات فقط از طریق رییس و سخنگوی ستاد قابل استناد است و همه باید تلاش کنند که از ستاد انتخابات یک صدای واحد خارج شود.
حبیبی وظیفه اصلی اعضای ستاد انتخابات را بسترسازی مناسب برای برگزاری انتخابات دانست و عنوان کرد: اعضای ستاد انتخابات باید از یک انسجام کافی برخوردار بوده و شرایط را برای اجرای هرچه بهتر در حوزه فرمانداری ها تسهیل کنند.
وی به ابلاغ روزشمار انتخابات از سوی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: اهتمام به این جدول زمان بندی از الویت بالایی برخوردار است و همه اقدامات باید بدون تاخیر و مطابق جدول زمان بندی صورت پذیرد.
حبیبی به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور پرشور از مهمترین اقداماتی است که به نشاط سیاسی در جامعه منجر می شود و بر همین اساس باید به سه ضلع مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات نهایت دقت و توجه را داشت.
وی به جلوگیری از تخریب شخصیت های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: دشمن همواره تلاش می کند تا با التهاب آفرینی از برگزاری انتخابات جلوگیری کرده و مسیر فرآیند انتخابات را مختل کند که لازم است اعضای ستاد انتخابات نسبت به این موارد هوشیار باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین انتخابات را دارای بایدها و نبایدهایی دانست و توضیح داد: رعایت دقت در برخی رفتارهای انتخاباتی الزامی است و رسانه‌ها و مطبوعات باید ضمن اعتماد سازی برای عموم، اصل عدالت و انصاف را در فرآیند برگزاری انتخابات رعایت کند.
وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که می خواهند در انتخابات کاندیدا شوند باید تا 16 خرداد استعفاء داده و تلاش کنند که دوم اسفند امسال یک انتخابات بزرگ و پرشوری در استان و کشور رقم بخورد.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.