معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تامین آب مستمر حیات وحش استان در فصل گرما خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها، اطراف آبشخورها سمپاشی شده است.

آذر ولی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه تامین آب حیات وحش خصوصا در مناطق تحت مدیرت محیط زیست همیشه در فصل گرما انجام می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه امسال به دلیل بار‌ش‌های خوبی که در فصل بهار داشتیم، مشکلی برای تامین آب حیات وحش نداریم.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق که چشمه‌ها و گودال‌های پر از آب داریم نگرانی وجود ندارد، اما تمرکز اصلی بر مناطق گرمسیر است که در اوج گرما امکان کم آب شدن منابع آبی آنها و تشنه ماندن حیات وحش وجود دارد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تعبیه آبشخورها در مناطقی که منابع آبی مناسب در اختیار ندارند اما تردد حیات وحش در آنجا صورت می‌گیرد یاد کرد و افزود: این آبشخورها به صورت مستمر آبرسانی می‌شود و چند دستگاه تانکر جدید برای آبرسانی به آبشخورهای محیط زیست اضافه کردیم.

به گفته ولی زاده، قبل از آغاز فصل گرما لایروبی و پاکسازی آبشخورها نیز انجام شده است.

وی از سمپاشی اطراف آبشخورها با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در حیات وحش هم خبر داد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه از ورود دام‌های عشایر و استفاده آنها از آب آبشخورها جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: این کار نیز با هدف جلوگیری از انتقال بیماری‌ها بین دام و حیات وحش صورت می‌گیرد.

ولی زاده خاطرنشان کرد: به دلیل بارش‌های خوبی که امسال داشتیم، منابع غذایی و پوشش گیاهی غنی نیز در اختیار حیات وحش قرار دارد و مشکلی هم برای تغذیه گونه‌های جانوری وجود ندارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.