به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی سه شنبه شب در نشست مشترک با اعضای کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن و نیز انجمن صنعتگران جوان استان کرمانشاه در استانداری، افزود: با وجود مشکلات متعددی که در مسیر تولید وجود دارد اما آنچه تفاوت یک مدیر کارآمد را با یک‌ مدیر ضعیف نشان می‌دهد عبور موفق از مشکلات موجود و نیز ایده پردازی در برون رفت از تنگناهاست.
وی اظهار داشت: هدف یک تشکل اقتصادی باید بر روی سه محور، افزایش آگاهی جامعه، افزایش درآمد مردم و تقویت سرمایه‌های اجتماعی با استفاده از رعایت چارچوب‌ها و قوانین متمرکز باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست، نقادی آگاهانه و نظارت کارشناسی شده در راستای ایجاد توسعه در اقتصاد را ضروری دانست و گفت: یکی از چالش‌های اساسی توسعه نیافتگی اقتصاد استان عدم برنامه جامع و هدفمند است که قرار است تا خرداد امسال برنامه‌ای در این خصوص تنظیم شود.
وی تصریح کرد: این برنامه الهام گرفته از برنامه‌های بالادستی و تجربه های خود ماست که از صنعتگران جوان هم می‌خواهم در این خصوص نظریات خود را بیان و به ما در تنظیم نهایی این برنامه مشاوره بدهند.
حاتمی در ادامه بیان داشت: بخش خصوصی، فرهنگ کارآفرینی و ارتباط صنعت و دانش در استان ‌ما ضعیف است که باید برای تقویت آن همه آنهایی که قدرت تاثیرگذاری دارند پای کار بیایند.
وی تداخل در کار و انحصار در کار را 2 عامل منفی در تولید استان دانست و گفت: با توجه به چالش هایی که اقتصاد استان با آن روبروست از شما صنعتگران جوان و تشکل متبوعتان می‌خواهم که عضو فعال، موثر و مداخله گر باشید و به همین خاطر انتظار دارم که با محوریت جوانان صنعتگر و با حمایت دولت، شورای گفتگوی جوانان در حوزه صنعت و تولید راه اندازی شود و به همفکری و تبادل اندیشه در خصوص رفع چالش های استان بپردازد.
حاتمی، تقویت فرهنگ کارآفرینی را یکی از الزامات و ضروریات استان دانست و گفت: ایجاد مدرسه کسب و کار می‌تواند در این خصوص یک راهکار علمی و آینده نگر باشد که باید اجرایی شود.
استان کرمانشاه رتبه نخست بیکاری در کشور را دارد و نرخ بیکاری در این استان 2 میلیون نفری اکنون حدود 18.7 درصد است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.