به گزارش ایرنا؛ مجید یزدان‌پناه روز سه شنبه در جلسه شورای اداری معاونت سوادآموزی در سرسرای اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان، افزود: در راستای اسناد بالادستی و به استناد مصوبه شماره 737 شورای عالی انقلاب فرهنگی و نامه شماره 220975 مورخ ششم بهمن ماه سال 1393 وزیر، همکاری کارکنان دولت و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به عنوان اشخاص حقوقی برای آموزش در دوره‌های سوادآموزی با سرانه ابلاغی جهت فعالیت‌های واگذارشده به ذی‌نفعان مذکور با رعایت سایر ضوابط ابلاغی بلامانع و معتبر است.
وی تشریح کرد: سرانه هزینه تمام‌ شده آموزش در دوره سوادآموزی سال 1398 ابلاغ شده و نکته قابل توجه در این وادی اعلام نرخ سرانه آموزش دوره سوادآموزی در شرایط خاص بیش از 2 برابر شرایط عادی می‌باشد.
وی ادامه داد: سرانه هزینه تمام‌شده در دوره سوادآموزی برای افراد عادی گروه سنی 10 تا 49 ساله معادل هشت میلیون و 360 هزار ریال است؛ در حالیکه این سرانه برای آموزش ناشنوایان، نابینایان و چند معلولیتی زیرپوشش سازمان بهزیستی که در سامانه جامع سوادآموزی ثبت شده باشد، مبلغ 18 میلیون ریال است.
او گفت: در مناطق محروم و روستاهایی که فقط یک نفر بی‌سواد مرد یا زن 10 تا 49 ساله باقی مانده‌ است و از طریق سامانه شناسایی و مشخص شده‌اند با ثبت‌نام به روش غیر خودآموز در دوره سوادآموزی و احراز شرایط قبولی مبلغ 13 میلیون ریال به عنوان سرانه پرداخت می‌شود.
یزدان‌پناه در بخش پایانی سخنانش ﺗﺄکید کرد: برنامه‌های سوادآموزی با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی و ارتقای سطح سواد استان در گام دوم انقلاب با دقت و حساسیت انجام و پیگیری می‌گردد.
در ادامه این جلسه، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز تداوم برنامه‌های این معاونت برای باسواد کردن افراد بی‌سواد در اقشار خاص از جمله مددجویان ندامتگاه‌ها و زندان‌های سطح استان، زنان و دختران روستائی و عشایر، افراد بی‌سواد در حاشیه شهرها، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام (ره)، مددجویان و توان‌خواهان تحت پوشش بهزیستی، کشاورزان و اولیای بی‌سواد را خواستار شد و از اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه‌های مختلف سوادآموزی در سال جاری خبر داد.
هرمز نوروزی‌فرد، اجرای برنامه‌های سوادآموزی و آموزش سواد پایه در قالب سند تحول بنیادین با اولویت آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اجتماعی و مهارت‌های شهروندی با هدف یادگیری مادام‌العمر در پایگاه‌های تخصصی مراکز یادگیری محلی را ضروری دانست.
او از دستگاه‌ها و ادارات مشارکت‌پذیر استان خواست در راستای تعبیر شعار سال مبنی بر رونق تولید در مراکز یادگیری محلی که با تلفیقی از سواد پایه و ایجاد مهارت به ارزش‌گذاری و تولیدات بومی و محلی منجر خواهد شد از مساعدت‌های ارزشمند خویش دریغ نکنند.
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و حمایت همه‌جانبه و گسترده دوستداران تعلیم و تربیت، زیرساخت‌های فرهنگی جهت تسهیل امورات جامعه‌ی هدف فراهم و موجبات رشد و تعالی فرهنگ ناب اسلامی مهیا شد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و براساس آمارهای رسمی 273 هزار نفر از مردم استان بیسواد مطلق هستند.
اکنون 325 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 30 هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.