به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی سلامت استان که در محل سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، از طرح کنترل فشارخون به عنوان یک اقدام بسیار پسندیده یاد کرد و گفت: سند پیشگیرانه بیماریهای غیرواگیر با رویکرد کنترل فشار خون را به صورت رسمی به همه دستگاه ها ابلاغ می کنیم تا همکاری جدی با دانشگاه داشته باشند.
وی با تاکید براینکه در این زمینه، صدا و سیما باید نقش مضاعف داشته باشد تا روشنگری خوبی حاصل شود، افزود: رییس دانشگاه علوم پزشکی می تواند متخصصانی در بحث فشارخون را به منظور برپایی میزگرد به صداوسیما معرفی کند.
بازوند افزود: اقدام های حوزه دانشگاه علوم پزشکی برهمگان مشخص است و در بحران به خوبی نمایان است که نمونه آن در بحران زلزله آبان 96 در بحث درمان دیده شد که اگر نبود آمار خسارت های جانی بالا می رفت.
وی با اشاره به تقدیر ریاست جمهوری از زحمات دانشگاه علوم پزشکی در این در بحران، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های خیرین سلامت از دیگر نقاط قوت این دانشگاه است.
استاندار کرمانشاه افزود: ریاست دانشگاه به همراه تیم اجرایی در زمینه سرمایه گذاری داخلی توانستند بیش از 140 میلیارد تومان اعتبارات غیردولتی را جذب کنند و ظرفیت سازی خوبی در راستای تجهیزات انجام بدهند.
وی از پیگیری دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی بیمارستان با سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی دیگر از اقدام های مثبت دانشگاه یاد کرد که موافقت دکتر هاشمی وزیر وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به دنبال داشته است که 120 میلیارد یورو موافقت اصولی از وزارت اقتصاد و دارایی اخذ کرد.
مدیرارشد استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از دانشگاه های کارآمد و شکوفای کشور است و وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به دیگر استان ها دارد که حضور آنان، نگرانی مردم در بحث بیماری ها و سلامت را کاهش می دهد.
کمپین بسیج ملی فشار خون بیماران بالای 30 سال از 27 اردیبهشت آغاز می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 622 روستا و 33 شهر دارد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.