به گزارش ایرنا، علی حسن زاده روز دوشنبه در نشست تخصصی تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران که در محل سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، از وجود 70 نقطه بحرانی در استان خبر داد.
وی از وجود 40 تشکل مردم نهاد در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: 60 هزار خانوار بهره بردار از منابع طبیعی در استان وجود دارد.
حسن زاده با تاکید براینکه آموزش و پیشگیری از حادثه مهم ترین اولویت این اداره کل در بحث مقابله با حریق است، اضافه کرد: آموزش و فرهنگ سازی نه تنها موجب مشارکت بیشتر مردم می شود بلکه از میزان حادثه و حریق می کاهد.
این مسوول از خطر حریق در جنگل ها و مراتع به عنوان یک واقعیت یاد کرد و افزود: با توجه به پوشش گیاهی در استان، وقوع آتش همه و به ویژه ساکنان منطقه را درگیر می کند.
رییس اداره ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از وجود 350 کارشناس در این زمینه خبر داد و گفت: با اقدام های انجام شده شاهد کاهش 80 درصدی آتش سوزی در سال گذشته بودیم.
استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192هزار هکتار مرتع تشکیل داده است .
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.