به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امید قادری روز دوشنبه با حضور در دفتر ایرنا در گفت و گو با خبرنگاران این مرکز با اشاره به تخصیص 22 درصدی اعتبارات سال 97 این اداره کل افزود: در سال گذشته در مجموع 35 میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شد که از این مبلغ تنها هشت میلیارد تومان یعنی معادل 22 درصد را تخصیص دادند.
وی با بیان اینکه پایه اعتبارات سازمان میراث فرهنگی در مرکز هم کم است، گفت: اعتبارات استان کرمانشاه بسیار کم و جوابگوی طرح ها و برنامه ها نیست.
وی خواستار تجدید نظر در اعتبارات این اداره کل شد و اظهار داشت: با اعتبارات فعلی حتی نمی توانیم یک ساختمان را در شهر کرمانشاه تملک کنیم.
او به اعتبارات پروژه های عمرانی در استان اشاره کرد و پیشنهاد داد اعتبارات میراث فرهنگی را نیز مانند پروژه های عمرانی و زیربنایی اختصاص دهند تا بتوان فعالیت ها و اقدامات تاثیرگذار و زیربنایی در حوزه میراث فرهنگی استان انجام داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به ارائه 95 میلیارد تومان طرح پیشنهادی به استانداری در سال 98 اشاره کرد و گفت: توقع داریم این میزان اعتبار به ما اختصاص داده شود و اگر محقق نشود نمی توانیم برنامه ها را اجرایی نماییم.
قادری از رسانه ها خواست موضوع کمبود اعتبارات میراث فرهنگی را مطرح کنند و پیگیر تامین آن باشند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از 2 هزار و 200اثر آن ثبت ملی شده است.
سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.